تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه با کمک شبکه‌های اجتماعی برای خود برند معتبری بسازید

چگونه با کمک شبکه‌های اجتماعی برای خود برند معتبری بسازید

شما بعد از کار کردن بر روی دست نوشته خود آماده‌اید تا آن را وارد بازار کنید اما باید بدانید که خودِ شما نقش مهمی در موفقیت‌تان بازی می‌کنید. شما باید برندی را برای خود بوجود آورید که نه تنها کتابتان را تبلیغ کند بلکه در چاپ‌های بعدی بدون کمترین تلاشی توجه بیشتری را جلب کنید. همیشه بهتر است قبل از چاپ کتاب، برند خود را بسازید. برند سازی برای هر کسب و کاری مهم است. هدف از برندسازی اول: کمک به خواننده در شناسایی کتاب شما و دوم: متمایز کردن شما از سایر نویسندگان است.

مخاطب خود را بشناسید

شما با در نظر گرفتن قشر خاصی از افراد کتابتان را نوشته‌اید و این کتاب برای همگان در نظر گرفته نشده است. شناخت این قشر که از آن به بازار هدف یا مخاطب هدف یاد می‌شود، به شما در ایجاد یک برند مناسب کمک میکند.

بازار هدف خود را بشناسید

به خوانندگان خود فکر کنید، اینکه چه چیزی دوست دارند و چرا کتاب شما را انتخاب می‌کنند. سن و جنسیت و  سبک زندگی و شغل، سرگرمی و نحوه سپری کردن اوقات فراغت آنها را بشناسید.

لحن و سبک مناسبی را انتخاب کنید

برند شما مانند یک انسان است، باید سبک و سیاق خود را داشته باشد اما باید با مخاطب شما نیز متناسب باشد. اگر در زمینه کسب و کار می‌نویسید برندتان باید سبکی رسمی داشته باشد. برعکس اگر برند شما بر روی جوانان متمرکز است باید لحنی دوستانه تر و شوخ تر داشته باشید.

مکان مخاطبان خود را شناسایی کنید

اکثر خوانندگان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. شما باید پلتفرمی که خوانندگان‌تان از آن استفاده می‌کنند را پیدا کرده و آنها را در جای مناسب هدف بگیرید. نویسندگان برای ارتباط با نسل جدید میتوانند از فیسبوک استفاده کنند یا نوجوانان را در اینستاگرام یا تیک تاک پیدا کنند، در حالیکه اکثر کارآفرینان در لینکدین قابل دسترسی هستند.

برندسازی در شبکه‌های اجتماعی

عموم مردم در صورتی که شما برندتان را تبلیغ نکنید از حضور شما مطلع نمی‌شوند. بهترین راه برای به اشتراک گذاری برندتان قرار دادن اطلاعات خود در شبکه‌های اجتماعی است

ایجاد پروفایل جذاب

وقتی شبکه اجتماعی مناسب خود را پیدا کردید، تمام جزییات پروفایل خود را کامل کنید. هر چه اطلاعات بیشتری وارد کنید، بهتر است زیرا مخاطب میخواهد شما را بشناسد. از خودتان، محصولتان و آنچه برندتان عرضه می‌کند، عکس بگذارید. پروفایل شما باید شامل بیوگرافی کوتاهی از شما و اطلاعات تماستان باشد.

نگاهی گذرا به زندگی شخصی خود

اکثر خوانندگان شما را تنها از طریق کتابها و اطلاعاتی که از خودتان منتشر می‌کنید می‌شناسند. این جزییات معمولا رسمی بوده و مربوط به حرفه نویسندگی‌تان می‌باشد. از شبکه‌های اجتماعی برای انتقال جزییاتی از زندگی شخصی خود به خوانندگان استفاده کنید. 

به طور منظم تعامل داشته باشید

خوانندگان شما منتظر کتاب بعدی‌تان هستند بنابراین منطقی است که بخواهند در شبکه‌های اجتماعی خبری از شما بشنوند. با پست کردن حداقل یک مطلب در هفته با مخاطبان خود صحبت کنید. معمولا آنها انتظار دارند سه بار در هفته از شما خبری بشنوند.

محتوای جالبی تهیه کنید

فکر کردن به محتوایی که باید در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید معمولا یک دغدغه است. زیاد از حد به آن فکر نکنید- هر چه در ذهنتان می‌گذرد را با دیگران به اشتراک بگذارید. توصیه می‌شود تقویم محتوایی بسازید که به شما در زمینه زمان پستهایتان کمک کند. از یک هفته قبل محتوای خود را آماده کنید.

بازخورد مخاطبان‌تان را منتشر کنید

فالوورهایتان نسبت به برند یا آخرین کتاب شما بازخورد می‌دهند. بازخورد آنها را در پروفایل خود به اشتراک بگذارید.

وبلاگ بسازید

وبلاگ شکل دیگری از شبکه اجتماعی است که در آن میتوانید افکار خود را با جزییات بیشتری به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید پستهای خود را در سایر پلتفرمهای شبکه اجتماعی تبلیغ کنید تا مشتری‌ها به سمت وبسایت شما جذب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping