تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه با کلمات نقاشی کنیم: ۵ نکته برای نقاشی کردن با کلمات

چگونه با کلمات نقاشی کنیم: ۵ نکته برای نقاشی کردن با کلمات

وقتی نوشته توصیفی می‌نویسید به خوانندگان خود اجازه میدهید تا به وضوح کاراکترها، صحنه و فضاسازی را ببینند.

نوشته میتواند از طریق استفاده از کلمات توصیفی، جملات توصیفی و چیدمان منسجم به جهت برانگیختن تصاویر زنده،  عمیقا در تخیل خواننده جای بگیرد .  برای توصیف این سبک از نوشته‌های توصیفی عبارتی وجود دارد : نقاشی کردن با کلمات

نقاشی کردن با کلمات به چه معناست؟

وقتی نویسنده‌ای با کلمات نقاشی می‌کند، از کلمات و جملاتی استفاده می‌کند که تصویری را در ذهن خواننده می‌کشند. در نوشته ‌ی خلاقه، نقاشی کشیدن به ایجاد تصویری از افراد، اشیا و صحنه‌هایی اتلاق میشود که در آن ابزار هنرمند به جای رنگ، کلمه است.

چگونه با کلمات نقاشی کنیم؟

  1. با نوشته به عنوان یک اثر هنری برخورد کنید. مانند تمام هنرهای زیبا، هر یک از اجزای ترکیب باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. برخی از نویسندگان  در مورد  اولین و اخرین جمله کتاب خود دچار وسواس می‌شوند .اما جمله دوم چطور؟ و جمله سوم؟ برای نقاشی کردن چنین کلماتی باید نسبت به جزییات تمام بخشهای کتاب خود آگاه باشید.
  2. اگر فکر می‌کنید کلمات مناسبی ندارید، به گشتن ادامه دهید. اگر فعل یا صفتی را مینویسید که احساس رضایت بخشی از آن ندارید و گمان می‌کنید مترادف نزدیکتری برای آن  وجود دارد، جستجوی خود را ادامه دهید.از دیکشنری برای یادآوری کلماتی که ممکن است فراموش کرده باشید استفاده کنید.
  3. روی کلمات اکشن تاکید کنید. کلمات اکشن افعالی هستند که فعالیت یک سوژه را نشان می‌دهند. کلمات اکشن به خواننده کمک می‌کنند متوجه شوند که کاراکترها در حال انجام چه کاری هستند. وقتی آنها را با کلمات نقاشی می‌کنید، توانایی نشان دادن نوع کاری که کاراکترها انجام میدهند مهارتی ضروری است. برای رنگ بخشیدن به اعمال خود از افعال توصیفی استفاده کنید.
  4. بین استفاده از کلمات توصیفی و وادار کردن خواننده به استفاده از قوه تخیلش تعادل ایجاد کنید. با آنکه ممکن است متناقض به نظر برسد اما گاهی اوقات نقاشی کردن با کلمات نیازمند نگه داشتن اطلاعات است تا خواننده صحنه‌ای را خود تخیل کند. اگر تصویر مبهمی از نوشته خود بدهید بهتر میتوانید حسی که در آن صحنه وجود دارد را منتقل کنید.
  5. دنبال موقعیتهایی برای بهبود مهارتهای نوشتاری خود باشید. توانایی نقاشی کردن با کلمات در یک جلسه بدست نمی‌آید و مانند تمام جنبه‌های نویسندگی کاری زمان بر است. از کارهای نویسندگانی که تحسین می‌کنید الهام بگیرید. برای یادگیری تکنیک‌های نثر نویسی ، ابزار  ادبی و روش‌های داستان نویسی هرگز دیر نیست.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید