تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چه چیزی کتاب خواندن نیست، اما حس کتاب خواندن دارد؟

چه چیزی کتاب خواندن نیست، اما حس کتاب خواندن دارد؟

دلایل مختلفی دارد، استرس، مشغله زندگی یا تنبلی، اما گاهی افراد به جای این‌که واقعاً کتاب بخوانند در فانتزی کتاب خواندن به سر می‌برند و عملاً نه کتابی می‌خوانند و نه به کتابی گوش می‌کنند. اما چطور چنین اتفاقی می‌افتد؟ چه کارهایی هستند که کتاب خواندن حساب نمی‌شوند اما حس کتاب خواندن دارند؟

سر زدن به صفحه بوکستاگرامرها

 بعضی‌ها عاشق این هستند که صفحات رنگارنگ بوکستاگرامرها را بالا پایین کنند، عکس‌ها را ببینند، با کتاب‌های جدید آشنا شوند، خلاصه‌ای از کتاب‌های معرفی‌شده بخوانند و ببینند کسانی که آن کتاب‌ها را خوانده‌اند چه نظری در موردشان دارند. این کار حس کتاب خواندن می‌دهد اما واقعاً کتاب خواندن نیست.

blank

مرتب کردن کتابخانه

 کتابخانه‌ی الکترونیکی یا فیزیکی فرقی ندارد، گاهی عذاب وجدان کتاب نخواندن می‌گیرید و مشغول مرتب کردن کتابخانه‌هایتان می‌شوید تا بلکه انگیزه بگیرید و به مطالعه ترغیب شوید.

خریدن کتاب‌های بیشتر

 کتاب خریدن بیشتر از کارهای دیگر حس کتاب خواندن می دهد، هرچند که کتاب خواندن حساب نمی‌شود. گاهی مشتاقانه در کتاب‌فروشی‌ها دنبال کتابی می‌گردید، گاهی توضیحات کتابی را در برنامه‌ی کتاب‌خوان مطالعه می‌کنید و آن را می‌خرید اما فقط می‌خرید! نمی‌خوانید!

نشان کردن کتاب

 کسانی که اهل بودجه‌بندی و صرفه‌جویی هستند ترجیح می دهند لیستی از کتاب‌ها را داشته باشند و به مرور آن‌ها را خریداری کنند. گاهی آن‌قدر کتاب به لیست‌تان اضافه می‌کنید که با بودجه‌بندی‌تان خریدن‌شان یک سال طول می‌کشد. آن‌چنان کتاب نمی‌خوانید، اما خیلی فعالید و کتاب‌های موردعلاقه‌تان را شکار می کنید تا بلکه روزی پای مطالعه‌ی آن‌ها بنشینید.

هر جا می‌روید با خود کتاب می‌برید

 مصمم هستید که کتاب بخوانید و اولین قدم را هم برمی‌دارید و با خود کتاب‌تان را همه جا می‌برید، اما فقط کتاب را می‌برید، کم پیش می‌آید که آن را صفحه بزنید و با تمرکز و حضور ذهن مطالعه کنید ولی همین که کتاب را با خودتان داشته باشید حس خوبی دارد.

پیشنهاد کتاب دادن

 وقتی به دیگران پیشنهاد کتاب می‌دهید، قشنگ حس می‌کنید که مطالعه‌تان زیاد است و حس رضایتی نسبت به خودتان پیدا می‌کنید. گاهی هم مشغول نوشتن نقد و بررسی درباره‌ی کتابی که خوانده‌اید می‌شوید، اما بازهم نوشتن در مورد کتابْ حس کتاب خواندن دارد اما کتاب خواندن به حساب نمی‌آید.

قرض گرفتن

 از دوستانتان یا از کتابخانه کتاب قرض می گیرید تا مطالعه کنید اما تا به خودتان می‌آیید می‌بینید که مهلت پس دادن کتاب رسیده و شما حتی نصف کتاب را هم مطالعه نکردید.

blank

شما چه کارهای دیگری را می‌شناسید که حس کتاب خواندن دارند اما کتاب خواندن حساب نمی‌شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید