تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چطور وقتی خسته هستید همچنان به مطالعه ادامه دهید

چطور وقتی خسته هستید همچنان به مطالعه ادامه دهید

اگر درگیر داستان خوبی شده باشید، ممکن است وسوسه شوید تا از خواب‌تان بزنید اما به خواندن کتاب ادامه دهید. خوب نیست که این کار را به عادت تبدیل کنید، مخصوصاً اگر مستعد بی‌خوابی هستید. بااین‌حال، گاهی اوقات بد نیست که ساعات بیشتری از شب را به مطالعه‌ی کتاب بپردازیم. اگر بسیار خسته‌اید اما همچنان دلتان می‌خواهد که به کتاب خواندن ادامه دهید، می‌توانید راهکارهای زیر را مدنظر داشته باشید.

مصرف کافئین

 از میان تمام موادی که افراد را بیدار و هوشیار نگه می‌دارد، کافئین بهترین آن‌هاست. کافئین را می‌توانید از طریق قهوه، چای، شکلات و نوشیدنی‌های انرژی‌زا به بدن‌تان برسانید. اما به‌طورکلی شکلات چندان کافئینی ندارد و خوردن خوراکی‌ای شیرین ممکن است خیلی به مذاق معده‌تان در ساعات پایانی شب خوش نیاید. قهوه درست کردن هم زمان می‌برد اما اگر قرار است دو سه ساعت آینده را مشغول کتاب خواندن باشید ارزشش را دارد. مصرف طولانی‌مدت مواد ذکر شده مسلماً می‌تواند برای سلامتی‌تان خطرآفرین باشد، بنابراین همان‌طور که در مقدمه گفتیم، این کارها را برای خودتان تبدیل به عادت نکنید.

افزایش نور

 ریتم شبانه‌روزی که بر چرخه‌ی خواب شما سلطه دارد، به‌طورکلی نسبت به نور واکنش نشان می دهد. نور زیاد شب‌ها می‌تواند باعث بی‌خوابی شود، اما اگر مصمم هستید که کتاب‌تان را به پایان برسانید چراغ‌ها را روشن کنید!

در تخت‌خواب نباشید

 اگر در تخت‌خواب کتاب بخوانید خواه ناخواه چرت‌تان خواهد برد. بنابراین روی صندلی به مطالعه بپردازید. ایستادن و راه رفتن نیز می تواند خواب را از شما دور سازد. با تمام این‌ها اگر بسیار خسته‌اید و فردا صبح حتماً باید سرحال باشید، خود را اذیت نکرده و مطالعه کتاب موردعلاقه‌تان را به وقت دیگری موکول کنید.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید