تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چطور بوک بلاگر شویم

چطور بوک بلاگر شویم

تا به حال پیش آمده کتاب جالبی را تمام کرده باشید و دل‌تان بخواهد با دیگران در مورد آن صحبت کنید؟ یا مثلا کتاب فوق‌العاده‌ای خوانده‌اید، و دل‌تان می‌خواهد به همه آن را معرفی کنید. در ادامه‌ی این مطلب به شما به شیوه‌ای خلاصه آموزش می‌دهیم که چطور بوک بلاگر شده و نظرات و مقالات خود را در اینترنت با سایر علاقه‌مندان به اشتراک بگذارید.

۱اسمی برای بلاگ‌تان انتخاب کنید

 می‌توانید از اسم خودتان استفاده کنید یا اسمی که نمایانگر محتوا یا هدف‌تان باشد.

۲انتخاب کنید که از چه پلتفرمی می‌خواهید استفاده کنید

 وردپس‌ راحت‌ترین پلتفرم برای استفاده است. اگر خودتان بلد نیستید سایت راه‌اندازی کنید می‌توانید با مبلغی مناسب کسی را پیدا کنید که این کار را برایتان انجام دهد. (البته اگر نمی‌خواهید سایت داشته باشید می‌توانید در اینستاگرام هم دست به کار شوید.)

۳از سایت‌های دیگر الهام بگیرید

 به دنبال بهترین سایت‌ها یا صفحات موجود در مورد کتاب باشید تا از شیوه‌ی کار آن‌ها الهام بگیرید. توجه داشته باشید که ظاهر و به کار بردن رنگ‌‌های مناسب و عکس‌های با‌کیفیت خیلی تاثیرگذار است.

۴کارتان را آغاز کنید

 در وبسایت‌تان صفحه‌ای تحت عنوان “درباره‌ی من” یا “درباره‌ی ما” ایجاد کرده و در آن به معرفی خود و اهداف وبسایت‌تان بپردازید یا حتی صفحه‌ای تحت عنوان “بررسی کتاب” ایجاد کرده و در آن بنویسید که چه کتاب‌هایی را از سوی ناشران برای بررسی یا نقد کردن می‌پذیرید. مثلا ژانر یا نوع کتاب (کاغذی یا ایبوک). حتما راه ارتباطی‌ای برای خود در دسترس قرار دهید تا بتوانند در صورت لزوم با شما ارتباط برقرار کنند.

۵پست بگذارید

 کارتان را با نوشتن در مورد کتابی که اخیرا خوانده‌اید یا می‌خواهید بخوانید آغاز کنید. بهتر است که تمامی پست‌هایتان از قالبی منسجم و یکدست پیروی کنند.

۶به چالش‌ها بپیوندید یا چالش برگزار کنید

 از طریق این کار هم با افراد بیشتری آشنا شده و هم کارتان را بیشتر تبلیغ می‌کنید.

۷فهرست درست کنید

 مثلا فهرستی از ۱۰ کتاب خوبی که امسال خواندید را به دیگران معرفی کنید، یا شخصیت‌های موردعلاقه‌تان و یا حتی ایده‌هایتان.

۸تعامل داشته باشید

 می‌توانید وب‌ سایت‌های مرتبط و موردعلاقه‌تان را در نوار کناری سایت لینک کنید‌. بهتر است که در وب‌ سایت‌ها و پیج‌های دیگر هم فعال باشید تا بیشتر شناخته شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping