تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چطور برای نوشته خود نتیجه گیری بنویسیم

چطور برای نوشته خود نتیجه گیری بنویسیم

تقریبا در انتهای هر نوع نوشته‌ای نتیجه‌گیری وجود دارد. یک پاراگراف نتیجه‌گیری خوب میتواند ذهن خواننده را وقتی به انتهای کارتان می‌رسد، تغییر دهد.

نتیجه‌گیری چیست؟

نتیجه‌گیری آخرین بخش از یک مقاله تحقیقاتی یا نوشتار است که کل اثر را خلاصه می‌کند. پاراگراف نتیجه‌گیری  باید بیانی مجدد از پایان نامه شما باشد، نظریات اصلی‌ای که در طول اثر در مورد آنها صحبت کرده‌اید را خلاصه کند و برداشت نهایی شما را از موضوع اصلی ارائه دهد. جمع بندی نهایی باید شامل نتایج معنوی داستان یا افشا‌کننده حقیقتی عمیق‌تر باشد.

blank

هدف از نتیجه‌گیری چیست؟

هدف از پاراگراف نتیجه‌گیری جمع کردن نوشته شما و تاکید دوباره بر روی ایده ای است که در قسمت اصلی مقاله آورده شده است. ساختار بکار رفته در قسمت نتیجه‌گیری یکی از کلیدهای اصلی در نوشته‌های آکادمیک است. نتیجه‌گیری ارتباط تنگانگی با مقدمه پایان نامه دارد که در ابتدای مقاله آورده می‌شود. نتیجه‌گیری اگر به خوبی نوشته شود پیام اصلی نویسنده را به طور شفاف بازگویی می‌کند.

blank

چگونه نتیجه‌گیری کنیم؟

در ادامه چند راهکار برای نوشتن یک نتیجه‌گیری قدرتمندتر به شما ارائه می شوند که تاثیری ماندگار بر روی نوشته‌تان می گذارد.

برای بخش نتیجه‌گیری‌ عنوان بنویسید. نتیجه‌گیری‌ها باید همیشه با جمله عنوان آغاز شوند. آوردن جمله‌ای از مقدمه در اولین جمله از بخش نتیجه‌گیری روشی موثر برای یادآوری بحث اصلی به خواننده است.

از پاراگراف مقدمه به عنوان راهنما استفاده کنید. به هنگام نوشتن نتیجه‌گیری، یک کپی از پاراگراف مقدمه  را به عنوان مرجع در دست داشته باشید. نتیجه‌گیری باید بر روی نکاتی که در مقدمه بدانها اشاره کرده‌اید دوباره تاکید کنند.  در بخش نتیج‌ گیری باید چکیده ای از مقدمه و نکات اصلی به همراه برداشت نهایی شما از موضوع آورده شده باشد.

ایده ‌ای اصلی را خلاصه کنید. نتیجه‌گیری‌های اثربخش، مهمترین اطلاعات را برای جمع بندی اصل مقاله ارائه می‌‌دهند. مقالات آکادمیک و تحقیقاتی ممکن است طولانی باشند، بنابراین لازم است چکیده ای از تمام استدلالهای پشتیبانی کننده خود را در قسمت نتیجه‌گیری وارد کنید تا مطمئن شوید خواننده با شما همسو است. اما نتیجه‌گیری باید فقط حاوی شواهد و تحقیقاتی باشد که در بدنه اصلی نوشته‌تان آمده است. برای معرفی اطلاعات جدید، تحقیقات آینده یا ایده‌های نو از قسمت نتیجه‌گیری استفاده نکنید، زیرا این امر می تواند خواننده را گیج کند.

احساسات خواننده را برانگیخته کنید.  یک نتیجه‌گیری خوب از زبان عاطفی یا حسی برای ایجاد تصویری ماندگار و قدرتمند در ذهن خواننده استفاده می کند. استفاده از جذابیت‌های احساسی روشی عالی برای تاکید دوباره بر روی نکات اصلی است.

جمله پایانی داشته باشید. جمله پایانی شما باید کل کارتان را در ترکیب با نکات کلیدی به پایان برساند. نکته پایانی خود را واضح و صریح بنویسید. قرار دادن جمله پایانی تاثیر بسزایی بر روی ذهن خواننده می‌گذارد. 

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید