تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چرا و چگونه از تخلص استفاده کنیم

چرا و چگونه از تخلص استفاده کنیم

قرنهاست که نویسندگان بزرگ در نوشته‌های خود از تخلص استفاده می‌کنند تا هویت واقعی خود را پنهان کنند. نویسندگان به دلایل مختلف از تخلص استفاده می‌کنند و بسیاری از نویسندگان موفق و کلاسیک بیشتر با تخلص خود شناخته می‌شوند تا نام واقعی‌شان.

تخلص چیست؟

تخلص نام مستعاری است که توسط نویسنده برای محافظت از  خود یا افزایش شانس موفقیتش استفاده می‌شود.

blank

۴ دلیل استفاده نویسندگان از تخلص

  1. میخواهند ژانر جدیدی را تجربه کنند. وقتی نویسنده‌ای که برای سبک بخصوصی در رمان شهرت دارد میخواهد ژانر دیگری را تجربه کند، ممکن است از تخلص استفاده کند. آگاتا کریستی هنگام نوشتن رمانهای عاشقانه نام مستعار ماری وست مکات را به کار می‌برد تا بتواند در نوشتن ژانر جدیدش آزادی داشته باشد بدون آنکه انتظارات طرفداران رمانهای اسرارآمیز خود را ناامید کند.
  2. نیاز به شروعی تازه دارند. هر رمانی پرفروش نمی‌شود. برخی رمانها بسیار مورد تنفر قرار میگیرند. نام جدید، فرصت دیگری را در اختیار نویسنده قرار می‌دهد تا بدون پیش داوری نوشته جدید خود را عرضه کند و از احتمال اینکه رمانش با وجود نام واقعی او طرد شود، خود را مصون نگه می‌دارد.
  3. نمیتوانند تحت نام واقعی خود آثارشان را چاپ کنند. این بخصوص در مورد نویسندگان زن قرن نوزدهمی و پیش از آن صادق است که به دلیل جنسیت‌شان نمیتوانتستند آثارشان را چاپ کنند. آنها اسامی مستعار دیگری برای خودشان انتخاب می‌کردند تا درباره آنچه میخواهند بنویسند و هویت واقعی‌شان را مخفی نگه دارند.
  4. اسم واقعی آنها قبلا استفاده شده است. ممکن است نام یک نویسنده با نام نویسنده دیگر یا یک چهره ادبی مشهور یکی باشد. یا نویسنده نامی بسیار ساده و معمولی داشته و نام خاص تری بخواهد که در خاطر خوانندگان باقی بماند.

چگونه از نام مستعار استفاده کنیم

  1. اسمی را انتخاب و آن را مطالبه کنید. نامی را انتخاب کنید که نام یک چهره عمومی شناخته شده نباشد. اگر میخواهید دستمزدتان به نام مستعارتان پرداخت شود باید حسابی به همین نام برای خود تهیه کنید.
  2. از نام خود در کارهای منتخب‌تان استفاده کنید. تخلص خود را روی جلد کتابهایی که می‌نویسید وارد کنید. نام مستعارتان را در آثاری استفاده کنید که نام قانونی خود را هم در آنها می‌آورید
  3. به ناشر خود اطلاع دهید. ممکن است بخواهید هویت واقعی خود را از خوانندگان مخفی کنید اما نمیتوانید آن را از ناشر خود نیز پنهان کنید ( مگر در صورتی که خودتان کتابتان را چاپ می‌کنید)
  4. اثرتان را ثبت کنید. شما میتوانید نوشته‌تان را با نام مستعار، نام واقعی خود یا هر دو چاپ کنید اما هر کدام را که انتخاب می‌کنید آن را حتما ثبت کنید .
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید