تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
پنج نکته در باب نوشتن رمان علمی تخیلی

۵ نکته در باب نوشتن رمان علمی تخیلی


ژانر علمی تخیلی یکی از محبوب ترین، متنوع ترین و ماندنی ترین ژانرها در عرصه داستان نویسی است. اما ژانر علمی تخیلی چیست؟ رمان علمی تخیلی خواننده را به دنیایی جدید می‌برد که شکل گسترده‌ای از دنیای ماست. نکته کلیدی در اینجا این است که واقعیت جهان علمی تخیلی به نوعی از دنیای واقعی‌ای که ما آن را می‌شناسیم واگراست. چه می‌شد اگر؟ سوالی است که نویسندگان ژانر علمی تخیلی از خود می‌پرسند .

blank


۵ نکته در باب نوشتن رمان علمی تخیلی


نوشتن یک رمان علمی تخیلی خوب فرایند طولانی و سخت است.
۱- به یاد داشته باشید که بنیان ژانر علمی تخیلی بر تخیل استوار است. ژانر علمی تخیلی بیش از هر ژانر دیگری به یک تخیل بزرگ نیاز دارد. سوالاتی که باید در رمان علمی تخیلی به آن پاسخ دهید میتوانند صریح یا ضمنی باشند.
۲- مطمئن شوید که داستان خوبی را تعریف کنید. داشتن ایده یا موقعیت خوب به معنای داشتن یک داستان خوب نیست. در حالی که رمان‌های علمی تخیلی اغلب تجارب فکری هستند، اما نمی‌توان آنها را فقط تجارب فکری به حساب آورد. از خودتان بپرسید: تغییری که در خلال داستان در جهان یا زندگی کاراکتر اصلی رخ می‌دهد چیست؟
۳- دنیایی جالب خلق کنید. جهان سازی یکی از مهمترین بخشهای خلق یک داستان علمی تخیلی جذاب است. جزئیات پیچیده‌ای که دنیای شما را می‌سازند باید به نوعی از ایده موجود در داستان شما سرچشمه بگیرند. حتی خیالی ترین داستانها نیز بازتاب سوالات و مشکلات دنیای واقعی هستند.
۴- مطمئن شوید که قوانین جهان شما سازگار است. یکی از ویژگی‌هایی که رمان‌های علمی تخیلی را از خیال و سورئالیسم جدا می‌کند این است که هر چقدر جهان عجیب یا خارق العاده باشد، باز هم از منطق سازگار داخلی پیروی می‌کند. این منطق لزوماً با منطق حاکم بر واقعیت متفاوت خواهد بود، اما باید برای خواننده قابل فهم باشد .
۵- روی کاراکترسازی تمرکز کنید. به عنوان یک نویسنده داستان علمی، ممکن است درگیر ساخت جهان یا تمرکز بر روی طرح خود شوید، اما به یاد داشته باشید کاراکترهایی که خوب توسعه یافته‌اند برای داستان شما به همان اندازه مهم هستند. اگر ایده داستان‌تان موقعیت‌های جالبی را برای کاراکترها ایجاد نمی‌کند، احتمالاً باید ایده داستان را بیشتر توسعه دهید تا ببینید چگونه بر زندگی احساسی آنها تأثیر می‌گذارد

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید