تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
وقتی مشتری به شما می‌گوید نرخ دستمزدتان بالاست چه واکنشی نشان دهید 

وقتی مشتری به شما می‌گوید نرخ دستمزدتان بالاست چه واکنشی نشان دهید 

در صنعت فریلنسری ممکن است به راحتی خود و مهارتهایتان را کم ارزش تصور کنید.  مقالات بسیاری وجود دارد که به شما می‌گوید چگونه نرخ دستمزد خود را تعیین کنید. اما  پیدا کردن راهکارهایی برای نحوه برخورد با مشتری‌ای که به شکل توهین آمیزی پیشنهاد پایین به شما می‌دهد و سعی در متقاعد کردن شما دارد که نرخهای شما بیش از حد غیرمنطقی است، موضوعی چالش برانگیز است.  

به هر حال از این دست بحثها بین شما و مشتری رخ می‌دهد. و وقتی شما مورد توهین یا تحقیر یا تهدید قرار بگیرید همیشه نمیتوانید با متانت واکنش نشان دهید . در زیر به چند راهکار برای کنار آمدن با این شرایط اشاره می‌کنیم.

  • صمیمی و با احترام برخورد کنید 

صمیمیت و گرم برخورد کردن شما را در هر موقعیتی موفق می‌کند. معنی آن این نیست که اجازه دهید  هر کسی هر چه دلش خواست به شما بگوید – این بزدلی است. شما میتوانید در حالیکه قاطعانه از ارزشهای خود دفاع می‌کنید رفتاری گرم با طرف مقابل خود داشته باشید. به خصوص در دنیای فریلنسری که ما معمولا از طریق تلفن یا ایمیل با مشتری ارتباط داریم، مودب بودن حداقل انتظاری است که از ارتباط داریم. وقتی پیشنهاد پایین یک مشتری را رد می‌کنید باید در عین مودب بودن، گرم صحبت کنید. در عین حال باید محترمانه رفتار کنید . به اصطلاح باید با پنبه سر طرف مقابل را ببرید. به جای آنکه بگویید « به هر حال ممنونم» بگویید « من کاملا درک می‌کنم که خدمات من با بودجه شما همخوانی ندارد. خیلی متاسفم چون برای این پروژه هیجان زیادی داشتم. امیدوارم در آینده بتوانیم با هم همکاری داشته باشیم. موفق باشید »

  • موعظه نکنید

مطمئنا همه شما میتوانید یک مقاله چهار صفحه‌ای در باب انتظار نامعقول مشتری برای دریافت خدمات با کیفیت در ازای بهای کم بنویسید و بگویید این پیشنهاد توهین آمیز است. خجالت آور است! اما کسی که میخواهد پول کمی برای خدمات شما بپردازد حرفهای شما برایش ارزشی ندارند. تنها دستاوردی که از تلاش برای درس دادن به آن شخص بدست می‌آورید آن است که پلهای پشت سرتان را خراب کنید . آنها حتما ناراحت می‌شوند زیرا هیچ کس دوست ندارد اشتباهش به او گوشزد شود. سپس آنها به هر کسی که برسند پشت سر شما حرف می‌زنند و می‌گویند که فریلنسر بداخلاق و دندان گردی هستید که هیچ کس نباید پیش شما بیاید. با افرادی که پیشنهاد پایینی برای کارهایتان می‌دهند نمیتوانید با دلیل و منطق صحبت کنید. زیرا آنها منطقی نیستند.

  • خودتان را برای دفاع از خود آماده کنید 

اگر احساس می‌کنید باید با مشتری خود مذاکره کنید، بدون آگاهی از حداقل نرخ دستمزد خود وارد مذاکره نشوید. این کار ضروری است زیرا مانع از گیر کردن در مذاکره و پذیرفتن پروژه‌ای می‌شود که ارزش وقتتان را ندارد . هر چه بیشتر به پذیرفتن آن رقم نزدیک شوید، بیشتر باید مراقب این گونه مشتریها باشید زیرا آنها سعی در پایین آوردن ارزش شما دارند . معمولا کار کردن با این افراد لذت بخش نیست مگر آنکه مجبور باشید. هیچ گاه اجازه ندهید مشتری شما را متقاعد کند تا کمتر از حداقل دستمزد خود پول دریافت کنید. ارزان کار کردن از مجانی کار کردن بدتر است. این گونه از مشتریان اصلا به فکر منافع شما نیستند. هر کسی که ارزش شما را پایین می‌آورد به دنبال ارزان ترین محتوایی است که می‌تواند دریافت کند و احتمالا برای هنر نویسندگی ارزشی قایل نیست.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید