تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
والت ویتمن، پدر شعر آزاد، را بیشتر بشناسید

والت ویتمن، پدر شعر آزاد، را بیشتر بشناسید

والت ویتمن شاعری آمریکایی است که او را به‌عنوان پدر شعر آزاد می‌شناسند. او در ۳۱ می ۱۸۱۹ در لانگ آیلند بدنیا آمد. ویتمن ۸ برادر و خواهر داشت و خودش فرزند دوم بود. خانواده‌ی والت هنگامی‌که او ۴ ساله بود به بروکلین آمدند و آموزش رسمی او در سن ۱۱ سالگی به پایان رسید. والت برای تامین خانواده‌اش به شغل‌های مختلفی روی آورد که در میان آن‌ها کار در روزنامه نیز به چشم می‌خورد.والت ابتدا معلم شد و سپس روزنامه‌ی خودش را راه‌اندازی کرد. سپس آن را فروخت و بازهم در نشریات مختلف کار کرد و شروع به نوشتن و منتشر کردن اشعار جنجال‌برانگیز خود نمود.

  1. نظرات و دیدگاه‌های والت ویتمن آن‌چنان با کارفرمایانش در دفاتر روزنامه همخوانی نداشت. در بازه‌ای ۴ ساله او از ۷ دفتر روزنامه‌نویسی مختلف اخراج شد.
  2. کارهای والت ویتمن اغلب حول موضوعاتی همچون مرگ و جنسیت بودند.
  3. اگرچه به او لقب پدر شعر آزاد را داده‌اند اما وی ابداع‌کننده‌ی این سبک از شعر نیست.
  4. در سال ۱۸۴۸ والت ویتمن از نزدیک شاهد برده‌داری بود. او سپس به بروکلین بازگشت و روزنامه‌ای به نام (Brooklyn Freeman) به راه انداخت.
  5. والت ویتمن در سال ۱۸۵۵ مجموعه از اشعار بی‌نام خود را تحت عنوان برگ‌های علف به چاپ رساند. او ۷۹۵ نسخه از این مجموعه چاپ کرد.
  6. رالف والدو امرسون پس از خواندن این مجموعه شعر نامه‌ای در تحسین والت ویتمن به او نوشت. والت در نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی این مجموعه شعر که سال بعد به چاپ رساند نامه‌ی امرسون را نیز منتشر کرد.
  7. والت ویتمن بر این باور بود که تمام ادیان به یک اندازه مهم هستند.
  8. رمان فرانکلین ایوانز والت ویتمن برای او خجالت به بار آورد. او اعتراف کرده که این رمان را در عرض سه روز تنها برای پول نوشته و هنگام نگارش آن تحت‌تأثیر الکل بوده‌است.
  9. والت ویتمن در ۲۶ مارس ۱۸۹۲ در ۷۲ سالگی درگذشت. در طی کالبدشکافی مشخص شد که ریه‌هایش به‌شدت تحت‌تأثیر ذات‌الریه بیمار بودند.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping