تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
نویسندگان درون گرا و برون گرا چگونه به دنیا نگاه می‌کنند

نویسندگان درون گرا و برون گرا چگونه به دنیا نگاه می‌کنند

اکثر مردم فکر می‌کنند نویسندگان، افراد درونگرایی هستند که از اینکه روزشان را به تنهایی صرف نوشتن کنند لذت می‌برند. آیا نوع شخصیت نویسنده واقعا اهمیت دارد؟ آیا افراد درونگرا و برونگرا به شیوه‌های مختلفی می‌نویسند؟ آیا نویسندگان درونگرا و برونگرا تجربیات مختلفی از زندگی دارند که روی نوشته‌شان تاثیر می‌گذارد؟

تعریف درونگرایی و برونگرایی

اگر شما فرد درونگرایی هستید، از تنها بودن لذت می‌برید. ارتباط برقرار کردن با دیگران انرژی شما را میگیرد و باید دوباره انرژی خود را شارژ کنید. وقتی کارها را به جای آنکه آن را با دیگران مطرح کنید در ذهن خود انجام میدهید، موفق ترید.

افراد برونگرا انگیزه خود را از تعامل با دیگران می‌گیرند. اگر شما فرد برونگرایی هستید، از کار کردن با دیگران و به اشتراک گذاری ایده‌هایتان لذت می‌برید.

تجربه افراد درونگرا و برونگرا از دنیا تا چه اندازه متفاوت است؟

با آنکه افراد درونگرا باید برای تمرکز بر روی پروژه‌ای که در دست دارند خود را از دیگران مخفی کنند، برونگراها میتوانند در مکانهای شلوغ مانند کافی شاپها یا رستورانها روی کارهایشان تمرکز کنند.

مزایای درونگرا بودن در زمینه نویسندگی

افراد درونگرا معمولا داستانهای عمیق و معنادار می‌نویسند. برخی دیگر از مزایای درونگرا بودن در امر نویسندگی عبارتند از:

  • افراد درونگرا شنونده‌های بهتری هستند و جزییات داستانی که فردی برایشان تعریف کرده را به خاطر می‌آورند.
  • درونگراها زمان بیشتری را صرف خواندن و نوشتن می‌کنند
  • وقتی به عنوان یک نویسنده درونگرا وقت بیشتری را در تنهایی بگذرانید، زمان بیشتری برای کندوکاو افکار و احساسات‌تان دارید که به عمق کار شما می‌افزاید.

تاثیراتی که درونگرا بودن روی سبک نوشته شما میگذارد:

  • قبل از شروع نوشتن بیشتر تمایل به ایده پردازی کردن دارید
  • معمولا دوست دارید در تنهایی بنویسید
  • بازخورد گرفتن از دیگران برایتان دشوار است. 
  • وقتی بازخورد دریافت می‌کنید برای پردازش آن نیاز به زمان دارید.

مزایای برونگرا بودن در امر نویسندگی

افراد برونگرا دوست دارند با افراد بیشتری ملاقات کنند و با شخصیتها و داستانهای بیشتری روبه رو هستند که به بهبود نویسندگی‌شان کمک میکند. افراد برونگرا در زمینه شرایط کاری انعطاف پذیرترند و لزوما به مکانی خلوت برای نوشتن نیازی ندارند.

  • شما وقتی که در مورد ایده‌هایتان صحبت می‌کنید بهترین ایده‌ها را ارائه می‌دهید
  • بدون برنامه ریزی میتوانید خوب بنویسید
  • به بازخورد دیگران اهمیت می‌دهید
  • ترجیح می‌دهید در مورد ایده‌هایتان صحبت کنید تا اینکه بازخورد کتبی دریافت کنید

توصیه‌هایی برای نویسندگان برونگرا

ارتباط برقرار کردن با یک دوست نویسنده به شما انگیزه ادامه راه می‌دهد. میتوانید در مورد زندگی نویسندگی خود با دیگران صحبت کنید. ارتباط برقرار کردن با سایر نویسندگان انگیزه و انرژی لازم برای ارتقای خود را به شما می‌دهد. پیوستن به یک گروه نویسندگی فرصتی برای به اشتراک گذاری ایده‌هایتان با دیگران  است. میتوانید همدیگر را تشویق کنید و خوش بگذارنید. اگر نویسنده برونگرایی هستند و نمیتوانید  در تنهایی بنویسید، به کافی شاپ، کتابخانه، پارک یا رستوران بروید. احتمالا متوجه می‌شوید که وقتی دیگران اطراف شما هستند بهتر میتوانید تمرکز کنید.

توصیه‌هایی برای نویسندگان درونگرا

با آنکه افراد برونگرا در تبلیغ کردن خود موفقترند، نویسنده درونگرا بودن چندان هم بد نیست. شما تنها کسی هستید که ایده‌های خاصتان را می‌نویسید و بنابراین از استعدادتان لذت می‌برید. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و از گفتگوهای درونی منفی بپرهیزید. انتظار رد شدن از طرف دیگران را داشته باشید اما احساس نکنید که هیچ کس به شما فرصتی نخواهد داد. کنار آمدن با رد شدن از طرف دیگران بخشی از حرفه‌ی نویسندگی است. شما باید بر خجالت خود غلبه کنید. میتوانید به یک کنفرانس نویسندگی کوچک بروید. وقتی در کنفرانس شرکت میکنید لازم نیست در ابتدا با همه صحبت کنید. ببینید و یاد بگیرید و کم کم مشارکت کنید. وقتی اعتماد به نفس کافی بدست آوردید در کنفرانسهای بیشتری شرکت کرده و ایده‌هایتان را با نویسندگان دیگر به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping