تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
نصب کیوسک‌های توزیع رایگان کتاب در کوالالامپور

نصب کیوسک‌های توزیع رایگان کتاب در کوالالامپور

کوالالامپور، پایتخت مالزی به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۰ برگزیده شد و حال شهردار این شهر تصمیم دارد تا با قرار دادن ۶۴ کیوسک کتاب در اقصی نقاط شهر هر چه بیش‌تر در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گام بردارد و این امکان را برای شهروندان فراهم آورد تا به طور رایگان کتاب مورد نظرشان را از داخل کیوسک برداشته و به منزل ببرند.

مسئول برنامه‌های پایتخت جهانی کتاب کوالالامپور، ازمیر احمد، اعلام کرده که تا به حال حدود ۳۳ کیوسک در شهر قرار داده شده و پیش‌بینی می‌شود که ۲۱ کیوسک باقی مانده تا آوریل ۲۰۲۱ در محل‌های مخصوص خود نصب شوند. این مسئول در مورد کیفیت کتاب‌های کیوسک‌ها گفته که تمام کتاب‌های اهدایی پیش از قرار گرفتن در کیوسک از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرند بنابراین باید در شرایط مطلوبی بوده و راجع به مواردی حساس همچون دین و سیاست نباشند.

عنوان پایتخت جهانی کتاب عنوانی است که از سال ۲۰۰۱ از سوی سازمان یونسکو به شهری اعطا می‌شود که در مسیر تقویت جایگاه کتاب و مطالعه، گام‌های موثری برداشته باشد. این عنوان حامل هیچگونه جایزه‌ی مالی‌ای نیست و هدفش صرفا ایجاد شور‌و‌شوق مطالعه در مردم و همچنین توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی توسط شهرهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping