تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
مواردی که هنگام نوشتن رمان باید از آنها اجتناب کنیم

مواردی که هنگام نوشتن رمان باید از آنها اجتناب کنیم

نوشتن رمان ابعادی حماسی گون دارد.  به منظور رسیدن به خط پایان، مراقب اشتباهات رایج زیر در نوشتن باشید.

  1. پراکنده ننویسید. برای یک نویسنده مبتدی نوشتن و بخصوص برای اولین بار نوشتن سختترین گام است. بهترین توصیه آن است که نوشتن را آغاز کنید. میتوانید روزانه تعداد کلمات مشخصی را برای نوشتن تعیین کنید. بسیاری از نویسندگان برای تقویت مهارت مدیریت زمان هر روز زمان مشخصی را صرف نوشتن می‌کنند.
  2. ساختار داستان را نادیده نگیرید. همیشه قوس روایی داستان را در ذهنتان داشته باشید. حتی وقتی صحبت از خلاق نویسی می‌کنیم مهم است که جنبه فنی داستان سرایی را در نظر بگیریم، کاراکترها را پرورش دهیم و به سمت نقطه اوج داستان پیش برویم
  3. در مورد خودتان تردید نکنید. منتقد درونی خودتان را که میگوید آنچه نوشته‌اید مزخرف است، ساکت کنید. ایده پردازی کنید و ایده داستان را روی کاغذ بیاورید.
  4. اولین رمان‌تان را کنار نگذارید. فرایند نوشتن نیازمند تعهد است. یک نویسنده جویای نام ممکن است پس از روبه رو شدن با سد نویسندگی جا بزند. از فصل اول شروع کنید و سپس پیش نویس اول را کامل کنید. تا به خودتان بیایید دست نویس اول را تمام کرده‌اید.
  5. فرایند نوشتن خود را محدود نکنید. انعطاف پذیر باشید و ببینید کدام سبک مناسب شماست.
  6. آهسته شروع نکنید. شروع رمان شما مهم است. ابتدای رمان را با رویدادی هیجان انگیز شروع کنید، همان رویدادی که کاراکتر اصلی را در مسیرش پیش می‌راند و خواننده را جذب می‌کند.
  7. زاویه دید داستان را تغییر ندهید. یک زاویه دید انتخاب کنید و به آن بچسبید. اگر از زاویه دید سوم شخص یا اول شخص می‌نویسید، این زاویه دید را در طول رمان حفظ کنید.
  8. کاراکترهای یکنواخت نسازید. کاراکترهای شما خواننده را در مسیر داستان همراهی می‌کنند، بنابراین برای باورپذیر کردن شخصیت آنها زمان کافی بگذارید. از خود بپرسید آنها حقیقتا چه کسی هستند و زندگی درونی قدرتمندی به آنها ببخشید تا سه بعدی‌شان کنید. برای کاراکترهای اصلی و مکمل پیش داستان بنویسید.
  9. به تنهایی ویرایش نکنید. وقتی نوشتن را تمام کردید، چند بار آن را ویرایش کنید. داستان را شکل دهید و خودتان غلطهای املایی و گرامری را تصحیح کنید. سپس آن را به دست یک ویراستار حرفه‌ای بدهید. تعداد کلمات رمان خود را بشمارید تا بودجه لازم برای ویراستاری را تعیین کنید.
  10. از چاپ شخصی کتاب خودداری کنید. دو روش برای چاپ کتاب موجود است: فروختن آن به واسطه‌ها یا چاپ شخصی. منابع آنلاینی برای چاپ شخصی کتابتان وجود دارد مانند نرم افزارهای فرمت، وبینارها و فروشندگان آنلاینی که کتابها را چاپ و بازاریابی می‌کنند. 
  11.  در صورت رد شدن کتاب‌تان ناامید نشوید. هر نویسنده‌ای از جمله نویسندگان کتابهای پرفروش مانند استفان کینگ، در برهه‌ای کتابشان رد شده است. اجازه ندهید این کار باعث ناامیدی شما شود. همچنان کتابتان را به ناشران مختلف بفرستید و کتابهای جدید بنویسید.
  12. خواندن را فراموش نکنید. خواندن، شما را نسبت به نوشته‌تان آگاه می‌کند و درباره ساختار داستان به شما آموزش می‌دهد. حتی یک نوشته‌ی بد به شما کمک میکند تا  بفهمید در یک داستان چه کارهایی را انجام ندهید
  13. تسلیم نشوید. بلند شوید، پیاده روی بروید، استراحت کنید. اما هر کاری که می‌کنید دست از نوشتن رمان‌تان برندارید. هر چیزی نیاز دارید درون شماست: خلاقیت، تعهد، و فداکاری. هیچ گاه علت اصلی میل خود به  نوشتن را فراموش نکنید.
  14. به یک ژانر بخصوص نچسبید. زمانی که اولین رمان‌تان را نوشتید، کمی شاخه عوض کنید. ژانرهای مختلف را امتحان کنید از جمله علمی تخیلی، یا ترسناک تا از حاشیه امن‌تان بیرون آمده و نوشته‌تان را گسترش دهید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping