تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
مقایسه عادات مطالعه ۵ نسل مختلف

مقایسه عادات مطالعه ۵ نسل مختلف

در آمریکا آمارگیری جدیدی انجام‌شده که در آن عادات مطالعه ۵ نسل موردمطالعه و بررسی قرار گرفته‌ است. این ۵ نسل عبارتند از نسل z، نسل هزاره یا y، نسل x، بیبی بومرها و نسل خاموش. در سال ۲۰۲۰ اگر ۵ تا ۲۵ سال­تان است جزو نسل z، اگر ۲۶ تا ۴۰ سال­تان است جزو نسل هزاره یا y، اگر ۴۱ تا ۵۵ سال­تان است جزو نسل x، اگر ۵۶ تا ۷۵ سال­تان است جزو نسل بیبی بومر (تولد پس از جنگ جهانی دوم) و اگر ۷۶ سال به بالا دارید جزو نسل خاموش هستید.

براساس اطلاعات، نسل هزاره در ۱۲ ماه گذشته با ۵۳ درصد بیشترین نرخ مراجعه به کتابخانه را داشته‌اند و پس از آن نسل x با ۴۵ درصد و نسل بیبی بومرها با ۴۳ درصد قرار دارند.

به لحاظ ژانر، نسل خاموش به رمان‌های رازآلود و تعلیقی علاقه دارند (71%)، بیبی بومرها به تریلرها (۴۳٪)، نسل z به کتاب‌های فانتزی (۵۳٪) و رمان‌های بزرگسالان جوان (۴۹٪) و نسل x کتاب‌هایی از تمام ژانرها مطالعه می‌کنند.

عادات مطالعه ۵ نسل نام‌برده به شرح زیر است:

عادات مطالعه نسل زد (۵ تا ۲۵ سال): ۵۰٪ افراد ۶ تا ۸ ساله ۵ الی ۷ روز در هفته برای سرگرمی کتاب می‌خوانند. دختران نوجوان کتاب‌های تخیلی را ترجیح می‌دهند و پسرهای نوجوان کتاب‌های مصور را.

عادات مطالعه نسل ایگرگ یا هزاره (۲۶ تا ۴۰ سال): این نسل بیشتر ترجیح می‌دهند کتاب‌های کاغذی مطالعه کنند تا کتاب‌های الکترونیک. در سال گذشته ۷۲٪ کتاب‌های کاغذی و ۳۵٪ افراد این نسل کتاب‌های الکترونیکی مطالعه کرده‌اند.

عادت مطالعه نسل ایکس (۴۱ تا ۵۵ سال): این نسل بیشتر از نسل‌های دیگر برای مطالعه از میز استفاده می‌کند. آن‌ها دوست دارند روزنامه‌ی کاغذی بخوانند و به طور میانگین ۵۴ دقیقه در روز را صرف اخبار می‌کنند.

عادات مطالعه بیبی بومرها ( ۵۶ تا ۷۵ سال): ۷۰ درصد این نسل به هر فرمتی کتاب می‌خوانند، ۶۴٪ کتاب کاغذی و ۲۴٪ کتاب الکترونیکی مطالعه می‌کنند. اگر برای این افراد در کودکی کتاب خوانده می‌شده، آن‌ها نیز هم‌اکنون برای دیگران و خودشان کتاب می‌خواندند.

عادات مطالعه نسل خاموش (بالای ۷۶ سال): این افراد کمتر از همه کتاب الکترونیکی مطالعه می‌کنند و اخبار را از روزنامه‌های کاغذی دنبال می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping