تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
مزایای کتاب صوتی بر کتاب الکترونیکی

مزایای کتاب صوتی بر کتاب الکترونیکی

 افزایش محبوبیت کتاب‌های صوتی، بازار و پلتفرم‌های بسیاری از شرکت‌های کتاب الکترونیکی دیجیتال، از جمله آمازون را تسخیر کرده است.اگر بازار کتابهای صوتی خود را با تغییرات جدید وفق ندهید از موج فعلی پلتفرم‌های جدیدی که کتابهای صوتی را روایت و بازخوانی می‌کنند عقب می‌مانید. چرا کتابهای صوتی این اندازه محبوب هستند؟ دلایل مختلفی برای آن وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • امکان انجام چند کار در یک زمان .آیا تا به حال موقع رانندگی کتاب الکترونیکی خوانده‌اید؟ این روزها اوقات فراغت بسیار زیاد است و گوش دادن به کتاب صوتی هنگام رانندگی استرس رانندگی را کاهش می‌دهد و به راننده استراحت می‌دهد. همچنین به راننده این امکان را می‌دهد که برای «خواندن» کتابی که در هیچ بخش دیگری از روز فرصت انجام آن را ندارد، وقت داشته باشد.

هشدار: گوش دادن به کتاب صوتی در حین رانندگی ممکن است حواس شما را پرت کند اما به اندازه کار کردن با گوشی همراه حواستان را پرت نمی‌کند زیرا به کسی پاسخ نمی‌دهید. مغز نمیتواند 100% تمرکز خود را بر روی رانندگی  و گوش دادن به کتاب صوتی بگذارد. بنابراین مراقب باشید

  • کاراکترهایی که از طریق دیالوگ در داستان جان می‌گیرند ممکن است حس خشم، دلسوزی یا مهربانی شما را تحریک کنند. راوی میتواند تنش خود را به شنونده وارد کند و شنونده به راحتی گرفتار داستانی می‌شود که نیاز به تجسم زیادی دارد.
  • مسافران میتوانند بدون مزاحمت برای کسی با هدفون کتاب صوتی گوش بدهند و در حین کار با کامپیوتر یا انجام کاری دیگر، هم زمان چندین کار انجام دهند
  • پلتفرمهای کتاب صوتی در حال کاستن هزینه‌های مربوط به خرید کتابهای صوتی هستند
  • اگر شغل شما با کامپیوتر است دیگر نیازی نیست برای خواندن کتاب به صفحه نمایش چشم بدوزید. در حالیکه برای خواندن کتاب الکترونیکی نیاز به صفحه نمایش دارید. کتابهای صوتی میتوانند به چشمان شما کمی استراحت بدهند.
  • ممکن است از خواندن کتابی لذت برده باشید و سپس با گوش دادن به نسخه صوتی آن دوباره لذت را تجربه کنید.

با وجود دلایل گفته شده در بالا چرا باز هم کسی باید کتاب الکترونیکی بخواند؟

  1. ممکن است بخواهید درباره ساحل مطلبی بخوانید و همزمان صدای امواج دریا و مرغان دریایی را بشنوید.
  2. به هنگام خواب اگر همسرتان خوابیده است بغل کردن کتابتان آرامش بخش است، و همچنین سروصدای کمتری نسبت به کتاب صوتی دارد.
  3. شاید ترجیح بدهید به جای گوش دادن به صدای راوی که همه چیز را توصیف می‌کند، خودتان کاراکترها و کارهایشان را تجسم کنید. صدایی که راوی برای یک کاراکتر استفاده می‌کند، ممکن است به شخصیت او نیاید و هر بار که داستان را می‌شنوید شما را دلزده کند. این امر زمانی که شما یکبار داستان را خوانده‌اید و حالا به نسخه صوتی آن گوش می‌دهید بیشتر خود را نشان می‌دهد. یک راوی نابلد ممکن است کتابی که شما عاشق خواندن آن بودید را نابود کند.
  4. ممکن است بخواهید کتاب بخوانید اما وقتی کسی شما را برای آشپزی کردن، نظافت یا بردن زباله‌ها به بیرون از خانه صدا می‌کند باز هم میخواهید آن را بشنوید. این هم یکی دیگر از دلایل گوش دادن به کتاب صوتی است
  5. میتوانید با سرعت خودتان کتاب بخوانید. راوی شما را مجبور می‌کند با سرعت او پیش بروید. این موضوع برای خوانندگانی که سریعتر می‌خوانند خسته کننده است. اگر در حال خواندن کتاب صوتی غیرداستانی بوده و بخواهید از بخشهای غیرجذاب آن یا کل یک فصل بگذرید سختتر است.
  6. شما به راحتی در کتاب الکترونیکی میتوانید به وسط یک فصل بروید و موضوعی که به دنبالش بوده را پیدا کرده یا آن را دوباره بخوانید. انجام این کار در کتاب صوتی سختتر است.

در مجموع، خواندن یک کتاب الکترونیکی یا گوش دادن به یک کتاب صوتی سلیقه‌ای و بخشی از سبک زندگی شما است. افزایش علاقه به کتاب‌های صوتی ممکن است در نقطه‌ای افزایش یابد و برخی از خوانندگان صرفاً کتاب‌های الکترونیکی را به جای کتاب‌های صوتی می‌خواهند. همچنین ممکن است خوانندگانی باشند که هم از کتاب‌های الکترونیکی و هم از کتاب‌های صوتی لذت ببرند. در هر صورت، کتاب‌های صوتی توسط خوانندگان بیشتری مورد جستجو قرار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping