تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
فرق نویسنده و مولف چیست؟

فرق نویسنده و مولف چیست؟

واژه‌های نویسنده و مولف گاهی به جای یکدیگر به کار برده می‌شوند. حتی نویسندگان با تجربه و مولفانِ به نام تفاوت بین این دو را ممکن است ندانند. با آنکه تفاوت بین نویسنده و مولف ظریف است، اما شناخت تفاوت آنها برای هر کسی اهمیت دارد.

نویسنده کیست؟

نویسنده شخصی است که درگیر فرآیند نوشتن است. اگر  شما اوقات خود را صرف نوشتن کتاب، رمان یا داستان کوتاه می‌کنید، یک نویسنده هستید. اگر روال نوشتن شما شامل بیدار شدن در صبح و یادداشت مدخلی در دفترچه یادداشت یا طرح داستان بعدی است، یک نویسنده هستید. نویسنده حتی مجبور نیست ایده‌های اصلی خود را بنویسد. اگر روزنامه نگار، سایه نویس، وبلاگ نویس یا فیلمنامه نویس هستید، موضوع و ایده اصلی نوشته شما ممکن است از جانب شخص دیگری باشد – اما شما همچنان یک نویسنده هستید. هرکسی که درگیر فرآیند نوشتن باشد، صرف نظر از اینکه اثرش منتشر بشود یا نه، از نظر فنی یک نویسنده است.

blank

مولف کیست؟

مولف کسی است که اثر مکتوبش منتشر شده باشد. افرادی که می‌نویسند علاوه بر تولید آثار منتشر شده، زمانی که ایده‌ها و محتوای آثار مکتوب خود را پدید می‌آورند، مولف نیز محسوب می‌شوند. به همین دلیل اکثر مولفان نویسنده هستند، اما همه نویسندگان، مولف محسوب نمی‌شوند

تفاوت بین مولف و نویسنده چیست؟

ممکن است به نظر برسد که تفاوت بین یک نویسنده و مولف به میزان زمانی که برای نوشتن اختصاص می‌دهند مربوط می‌شو د. اما اینطور نیست.  تفاوت اصلی بین نویسنده و مولف به چاپ یا عدم انتشار اثر آنان مربوط می‌شود.
اگر ده‌ها رمان علمی تخیلی، کتاب کودک و ادبیات مختلف نوشته اید
– اما هیچ یک از آنها هرگز منتشر نشده است – شما از نظر فنی یک نویسنده هستید. با این حال، اگر کتاب بعدی شما چاپ شود، عمل انتشار،  شما را در رده بندی مولفان قرار می‌دهد . امروزه نسبت به قبل راحتتر می‌توانید مولف باشید زیرا نیازی به انتشارات ندارید و میتوانید خودتان کتابتان را چاپ کنید.

2 دیدگاه

    blank

    خلاصه و کامل ومفید توضیح دادید،عالی

    blank

    من برای گزارش دانش آموزی میخواستم .
    عالی و مفصل هستش.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید