تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
فرانک مک کورت کیست؟ با زندگی او آشنا شوید

فرانک مک کورت کیست؟ با زندگی او آشنا شوید

فرانک مک کورت، نویسنده و معلمی که بیشتر به خاطر کتاب‌ خاکسترهای آنجلا، که جایزه‌ی پولیتزر را نیز به‌ خاطر آن از آن خودش کرده‌است شناخته می‌شود، در۱۹ آگوست ۱۹۳۰ در نیویورک به دنیا آمده‌ است. خانواده‌ی فرانک در دوران رکود بزرگ آمر‌یکا به ایرلند بازگشتند. وی چندین خواهر و برادر خود را در کودکی از دست داده و حتی خودش هم در سن ۱۱سالگی به دلیل ابتلا به تب تیفوئید تا پای مرگ رفت. او از ۱۳سالگی کار کردن را آغاز کرد و وقتی ۱۹ساله شد دوباره به نیویورک بازگشت. او پس از آن از دانشگاه نیویورک فارغ‌التحصیل شده و شغل معلمی را در پیش گرفت. او ۳۰سال بعد، کتابی را به رشته‌ی نگارش درآورد که برایش جایزه‌ی پو‌لیتزر را به ارمغان آورد.

۱- فرانک تنها ۱۳سال داشت که پدرش خانواده را ترک کرد و او برای حمایت مالی از مادر و خواهر برادرهای کوچکترش مجبور شد کار کند.

۲- خانواده‌ی فرانک مک کورت در ایرلند در چنان فقری به‌ سر می‌بردند که گویا همین مسئله‌ باعث درگذشت برادر‌های دوقلویش شده‌است.

۳- پس از بازگشت به آمریکا در سن ۱۲سالگی، فرانک در هتل بالتیمور با درآمد هفته‌ای ۲۶ دلار کار می‌کرد که ۱۰دلار آن را برای مادرش در ایرلند می‌فرستاد.

۴- فرانک مک کورت در ارتش آمریکا نیز خدمت کرده‌است. او در طی جنگ کره در سال ۱۹۵۱ به خدمت اعزام شد. فرانک چند سالی به تعلیم سگ‌ها می‌پرداخت و سپس به عنوان کارمند دفتری مشغول به کار شد.

۵- فرانک مک کورت در سال ۱۹۶۹ با آلبرتا اسمال ازدواج کرد و از او صاحب دختری به نام مار‌گارت شد. این دو در سال ۱۹۷۹ از یکدیگر جدا شدند.

۶- فرانک مک کورت در سال ۱۹۶۷ مدرک ارشد خود را از دانشگاه بروکلین دریافت کرد.

۷- فرانک مک کورت در اواخر دهه‌ی۱۹۶۰ به ایرلند بازگشت. او یک سال و نیم در آنجا کوشید تا از کالج ترینیتی مدرک دکتری خود را دریافت کند، اما بدون کسب مدرک به آمریکا بازگشت.

۸-فرانک در سال ۱۹۸۴ با شریل فلوید ازدواج کرد که این ازدواج یک سال بیشتر دوام نداشت. او سپس در سال ۱۹۹۴ با الن فری ازدواج کرد که این ازدواج تا آخر عمر فرانک پابرجا بود. 

۹- کتاب خاکسترهای آنجلا در سال ۱۹۹۶ به چاپ رسید. این کتاب بیش از ۵ میلیون نسخه فروش رفت و در پی آن فرانک میلیونر شد. این کتاب خاطرات کودکی او از بروکلین تا ایرلند است.

blank

۱۰- از روی کتاب خاکسترهای آنجلا اقتباس سینمایی نیز شده است.

۱۱- کتاب تیز در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. این کتاب دنباله‌ی کتاب اول فرانک بود. او در سال۲۰۰۵ کتاب آقا معلم که دربردارنده‌ی تجربیات او به عنوان معلم است را چاپ نمود.

۱۲- فرانک مک کورت سرانجام در ۱۹ جولای ۲۰۰۹ در سن ۷۸ سالگی از دنیا رفت.

1 comment

    blank

    یادش گرامی باد
    کتابه اجاق سرد آنجلا، بسیار بسیار کتاب خواندنی ای هست. پیشنهاد میکنم اگر اهل کتاب خواندن هستید این رمان فوق‌العاده رو از دست ندید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping