تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
شش عنصر یک داستان خوب

شش عنصر یک داستان خوب

اکثر ما در زندگی روزمره خود قصه گویی می‌کنیم، چه برای خنداندن دیگران یا فقط  برای بازگو کردن دنباله‌ای از وقایع از روزمره. اما برای بیشتر افراد تبدیل کردن یک ایده داستانی خوب به یک داستان مکتوب دلهره آور است. رمز موفقیت در داستان سرایی، درک عناصر مهم تولید کننده یک داستان خوب و وارد کردن این عناصر در فرایند نوشتن است.

اگر یک ایده داستانی خوب دارید و میخواهید آن را به رمانی خوب تبدیل کنید باید نسبت به چند عنصر کلیدی که در سرتاسر نوشته‌های داستانی و مستند برتر ظاهر می‌شوند، توجه کنید. این عناصر رایج عبارتند از:

blank
  1. قوس طبیعی از ابتدا تا انتهای داستان: یک داستان خوب از صحنه‌های هیجان انگیز ابتدایی تا انتهایی، ساختار داستانی تعریف شده‌ای دارد و  روند ثابت خود را حفظ می‌کند.
  2. لحن روایی شفاف: چه از زاویه دید اول شخص بنویسید چه سوم شخص، لحن کلی داستان ارتباط زیادی با لحن راوی دارد.
  3. حس ژانر: ممکن است در حال نوشتن یک داستان هیجان انگیز، طنزنامه، داستان عاشقانه یا حماسه‌ای علمی تخیلی باشید، اما همه‌ی  آنها توسط عناصر ژانری شفاف با هم متحد شده‌اند. انتخاب ژانر می‌تواند برای مخاطبینی که ممکن است شما را نشناسند بازاریابی خوبی باشد. به خصوص اگر میخواهید خودتان آثارتان را چاپ کنید.
  4. کاراکترهای جذاب: کاراکترهای قوی مخاطب شما را جذب می‌کنند. شخصیت اصلی خود را با یک درگیری درونی که منجر به مبارزه‌ای بیرونی می‌شود، اشباع کنید.
  5. خط داستانی ساختاریافته: حفظ نظم و روند منطقی داستان به شما کمک می‌کند تا خواننده را در سرتاسر داستان همراه خود نگه دارید. از این نظر،  در داستان نویسی می‌توان از عناصر روزنامه نگاری استفاده کرد.
  6. مضمونی پرمایه: مشخص کنید که میخواهید خواننده مدتها پس از فراموش کردن داستان شما، به چه ایده‌هایی فکر کند.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید