تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
سفرنامه نویسی: ۴ نکته در باب سفرنامه نویسی

سفرنامه نویسی: ۴ نکته در باب سفرنامه نویسی

سفرنامه نویسی به شرح ماجراجویی‌هایی می‌پردازد که به قصد جستجوی دیدگاهی جدید، نوشتن داستانی جذاب و بدست آوردن تجربیاتی هیجان انگیز است.

سفرنامه نویسی چیست؟

سفرنامه نویسی ژانر گسترده‌ای است که شامل وبلاگ‌های سفرنامه نویسی، خاطرات سفر، روزنامه نگاری، داستانهای کوتاه، داستانهای مستند تاریخی، کتابهایی در مورد طبیعت، و کتابهای راهنما می‌باشد.  قدیمی ترین سفرنامه‌ها به قرن دوم برمیگردند. از آن زمان سفرنامه نویسی زمینه‌ای برای سرگرمی، الهام و آموزش خوانندگان را فراهم آورده است.

۴ مسیر شغلی برای سفرنامه نویسان

مسیر سفرنامه نویسی مسیر گسترده‌ای است. در زیر به چند مسیر شغلی در این زمینه اشاره میکنیم:

1-روزنامه نگاری سفر: روزنامه نگاران مسافرتی به منظور کشف و گزارش حقایق، به هر گوشه از جهان سفر می‌کنند. سفرنامه‌ها هدفمند بوده  و به جای شرح داستان از زبان خود، آن را از زبان افراد در مکانهای جدید بازگو می‌کند. روزنامه نگاران مسافرتی میتوانند به صورت آزاد یا تمام وقت کار کنند. اینترنت پر از وبسایتهایی است که مطالب خوبی در زمینه سفرنامه منتشر می‌کنند. اگر در سفرهای خود به موضوع جالبی برخورده‌اید میتوانید ایده داستانی خود را به یکی از انتشارات آنلاین بفرستید.

2- وبلاگ نویسی سفر: وبلاگ نویسانی که در زمینه مسافرت می‌نویسند تجربیات خود را از زاویه دید اول شخص منتشر می‌کنند. وبلاگ نویسی محدودیت‌های کمتری دارد زیرا هر کسی به طور مجانی میتواند آن را آغاز کند. وبلاگ نویسی روشی عالی برای انتشار سفرنامه‌ها و کشف سبک نوشتن خود است. میتوانید برای کسب درامد از وبلاگ خود مخاطب جمع کنید یا آن را با مجلات مسافرتی، وبسایتها یا ناشرانی که علاقه مند به بستن قرارداد با شما هستند به اشتراک بگذارید.

3- راهنمای سفر: راهنمایان مسافرتی در صنعت گردشگری حیاتی‌اند زیرا توریست‌های سرتاسر جهان به هنگام بازدید از یک مکان جدید به کتابهای راهنما تکیه می‌کنند. برای در پیش گرفتن شغلی در زمینه راهنمای مسافرتی از محل زندگی خود شروع کنید. شهرتان را واکاوی کرده و لیستی از تمام مکانهایی که میتوانید به یک شخص تازه وارد پیشنهاد کنید تهیه نمایید

4- نوشتن سفرنامه: نوشتن سفرنامه شامل ارائه تجربیات خود از سفرهای گذشته و نحوه شکل گیری دیدگاهتان بر اساس تجاربی است که بدست آورده‌اید. شما میتوانید بسته به هدفی که دارید، سفرنامه‌تان را خود چاپ کرده یا آن را به انتشارات بسپارید.

۴ نکته در باب سفرنامه نویسی

یک سفرنامه خوب قدرت آن را دارد که خوانندگان را به مکانهای جدید شگفت انگیزی ببرد. اگر می‌خواهید مهارتهای نوشتاری خود را تقویت کنید نکات زیر را در نظر بگیرید .

  1. از یک زاویه دید منحصربفرد بنویسید . زاویه دید شما دلیل نوشتن سفرنامه است. قصد دارید با نوشته خود به چه دستاوردی برسید؟ شاید میخواهید الهام بخش دیگران برای سفر به گوشه‌ی نادیده گرفته شده‌ای از دنیا باشید، داستان گروه خاصی از مردم را به اشتراک بگذارید یا به توریست‌هایی که اولین بار از شهری بازدید می‌کنند اطلاعاتی بدهید. دانستن علت نوشتن سفرنامه و زاویه دید منحصربفردی که دارید بهترین راه برای اطمینان یافتن از آن است که نوشته شما با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار می‌کند .
  2. نشان دهید، تعریف نکنید. داستانهای خوب به جای آنکه اطلاعاتی را در مورد یک مکان تعریف کنند تصویر زنده‌ای از آن را می‌کشند. با وارد کردن جزییات مکان سفر خود، سفرنامه‌تان را منحصربفرد کنید.
  3. خواننده خوبی باشید. برای دوری کردن از کلیشه‌های رایج و وارد کردن زاویه دید شخصی خود، سفرنامه‌های دیگران را بخوانید. به روز ماندن نسبت به روال‌ها و مضمونهای رایج به ساخت ایده‌های جدید کمک می‌کند .
  4. صادق باشید. همه سفرها طبق برنامه پیش نمی‌روند . وارد کردن لحظات سخت و ناامید کننده نوشته‌تان را اصیل تر ساخته و به خواننده موقعیتی برای یادگیری از تجربیاتتان را می‌دهد .
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping