تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
روشهایی برای بهبود قوای تحلیل رفته نویسندگی

روشهایی برای بهبود قوای تحلیل رفته نویسندگی

اگر در حال حاضر انرژی کافی برای نوشتن ندارید زیاد نگران نشوید. راههای برای بازیابی نیروی شما وجود دارد. مهمترین کاری که میتوانید انجام دهید آن است که خودتان را در الویت قرار دهید.  اما چگونه؟

با خوابیدن و استراحت کردن

دریافت خواب کافی و منظم خلق و خو و سلامت شما را بهبود می بخشد، استرس را کاهش می دهد و مه آلودگی مغزی را برطرف می کند. خستگی و استرس معمولا روی خواب تاثیر می گذارند. رفتار درمانی شناختی نیز باعث می شود عادات خواب بهتری بدست آورید. داشتن اتاق خوابی عاری از وسایل الکترونیکی نیز به شما کمک می کند. اپلیکیشنهایی هستند که نویز سفید یا آهنگی آرامشبخش پخش می کنند یا برایتان به هنگام خواب قصه می گویند. حتی اگر نمی خوابید، بودن در اتاق ساکت و آرام بدنتان را در موقعیت استراحت قرار می دهد.

تجارب خلاقانه دیگری را کشف کنید

سرگرمی بسیاری از نویسندگان تبدیل به شغلشان شده است. این کار باعث شده تا استراحت کردن دشوار شود. هنر، موسیقی، بازی، آشپزی، کار دستی یا وقت گذراندن در طبیعت به شما کمک می کند. شما باید یک فعالیت خلاقانه دیگری پیدا کنید که ضرب الاجلی نداشته و لازم نباشد انتظارات مشتری را در آن برآورده کنید. بلند شدن از پشت میز نیز برایتان مفید است. کاری کاملا جدید انجام دهید مانند، سفالگری، جمع آوری تمبر، اسب سواری یا هر کاری که به شما امکان دیدار با افراد جدید و بدست آوردن زاویه دید متفاوتی نسبت به زندگی را می دهد. 

خود را آرام و با دیگران معاشرت کنید

زمانی برای آرام سازی خود به شما اجازه می دهد تا نیازهای خود را مقابلتان بگذارید و برای مدتی تمرکز خود را حفظ کنید. حمام آب گرم، پیاده روی سبک، یوگا، مراقبه یا ماساژ فرقی نمی کند، مهم آن است که به بدن و ذهن خود اجازه دهید تا هر چقدر که میتواند آرام شود. لازم نیست حتما دوش بگیرید یا چای گیاهی بنوشید. میتوانید با دوستان تان بیرون بروید و خودتان را سرگرم یک بازی شبانه، رویداد ورزشی، یا مهمانی کنید. اگر تفریح و معاشرت کنید، انرژی تان را باز می یابید. مراقب باشید زیاده روی نکنید و از آن طرف بام نیفتید.

امورات روزمره را انجام دهید

گاهی اوقات با انجام کارهای روزمره میتوانید بر فرسودگی قوای خود غلبه کنید. مثلا میتوانید به پادکستهای مورد علاقه خود گوش کنید، اتاقتان را مرتب کنید، باغبانی کنید. این کارها باعث می شود کمتر احساس ناامیدی کنید. اگر مشکل حرکتی دارید برخی از این کارها ممکن است برایتان مقدور نباشد اما انجام کارهای روزمره ای که به بعد موکول کرده اید به شما حس مفید بودن می دهد.

مکان نوشتن خود را عوض کنید

تغییر مکان نوشتن همانند استراحت کردن مفید است بخصوص اگر در خانه کار می کنید. همه گیری کرونا بیرون رفتن از خانه را دشوار کرده و تکراری شدن مکان کار باعث تحلیل رفتن انرژی شما می شود. میتوانید میزتان را به پنجره نزدیکتر کنید و به محیط کارتان چند گلدان اضافه کنید. وقتی هوا خوب است میتوانید در بیرون از خانه بنویسید یا لپ تاپتان را به کافه مورد علاقه خود ببرید و در آنجا کار کنید.  تغییر منظره به شما در نوشتن کمک بسیاری می کند.

منابع استرس را شناسایی کنید

درست مانند وضع کردن حد و مرز و ساختار بخشیدن به روزهای کاری خود، شناسایی عوامل استرس زا در زندگی به شدت به شما کمک میکند. ضرب الاجلهای زیادی دارید؟ آنها را الویت بندی کنید. آیا فرد خاصی برایتان مزاحمت ایجاد می کند؟  رابطه خود را با او محدود کنید.  پروژه نوشتن نزدیک به زمان تحویل متوقف شده است؟ آیا از یکی از دوستان خود بخواهید به شما بازخورد سازنده بدهد تا از نو شروع کنید. پرداختن به یک سری مسائل به صورت روشمند می تواند به شما آرامش خاطر و حس کنترل بهتری بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping