تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
راهنمای شما برای خلق شرور داستان

راهنمای شما برای خلق شرور داستان

هیچ چیزی مانند یک شرور جذاب، قهرمان داستان شما را قهرمانتر نمی‌کند. پس از شرارت‌های شرور خود کم نکنید. اگر میخواهید داستان جذابی داشته باشید تا میتوانید روی خلق شرور خود وقت بگذارید. بسیاری از رمان نویسان توجه زیادی به سایر عناصر داستانی خود می‌کنند و آنچه که به زعم خود شرورشرارت بار می‌نامند خلق می‌کنند اما نمیدانند چرا داستان‌شان کسل کننده است. دلیلش آن است که یک کاراکتر بد، بد است.

انگیزه: فوت کوزه گری خلق یک شرور جذاب

اجازه ندهید کلمات شما را بترسانند. انگیزه، لازم نیست یک مفهوم نمایشی مبهم باشد که بازیگران تلاش می‌کنند از طریق آنها به کاراکتر نفوذ کنند. انگیزه به زبان ساده یعنی اینکه کاراکتر شرور شما باید دلیلی برای کارهای شرارت بار خودش داشته باشد. تفکر خود را عوض کنید. کاری انقلابی انجام دهید. اگر نمیتوانید افراد شرور را درک کنید خودتان را جای آنها بگذارید. باید قبل از آنکه شرورتان عملی را در داستان انجام دهد او را بشناسید.

خود را جای او بگذارید

ممکن است بگویید اما من فرد شروری نیستم. من دراکولا یا سایمون لِگری نیستم. بله شما هم گاهی انسان شروری بوده‌اید. ممکن است نحوه کنترل کردن خود را آموخته باشید یا شاید فرد با ایمانی هستید و نیرویی برای کنترل خود از بیرون پیدا کرده باشید. اما شما ذات قدیمی خود را می‌شناسید. رمان نویسان باید بتوانند خود را جای کاراکترهای پیر، جوان، مرد، زن، کارگر، مدیر، بی سواد یا با سواد بگذارند. حالا یک گام فراتر روید. وقتی دوست شما اعتبار کاری که شما انجام داده‌اید را از آن خود می‌کند چه فکری می‌کنید؟ احتمالا حرفی نمی‌زند و به خاطر دوستی بینتان از آن می‌گذرید. اما روی اولین حسی که به شما دست داد تمرکز کنید.

کسی که او را دوست دارید و به او اعتماد می‌کنید به شما دروغ می‌گوید. شما ناراحت و دل شکسته می‌شوید. در واقع به شدت عصبانی می‌شوید. اما چون فرد بالغی هستید جلوی زبانتان را میگیرید. شاید وقتی آرام شدید بتوانید منطقی با دروغ او روبه رو شوید و به علت آن پی ببرید. اما حالا اولین واکنش شما چیست؟ در آن زمان قلب و ذهن شما کجا بود؟ هدف این نیست که انسان بدجنسی شوید بلکه کافی است وارد بخش تاریک وجودتان شوید تا بتوانید خصوصیات یک کاراکتر شرور را درک کنید.

blank

چگونه کاراکتر شرور خوبی خلق کنید

افراد شرور انسانهای واقعی هستند که اتفاقات وحشتناکی برای آنها افتاده است. شاید در کودکی، یا در دروان نوجوانی حوادث بدی را تجربه کرده‌اند. آنها در برهه‌ای از زندگی خود به جای آنکه از این حوادث درس بگیرند و رشد کنند، از رشد کردن بازمانده‌اند.

تلخی و عصبانیت در آن‌ها ریشه دوانده است. آنها در ظاهر بسیاری از خصوصیات جذاب قهرمان شما را دارند. اما در زیر آن خصوصیاتی نهفته است که اگر اجازه دهید میتوانید در خودتان بیابید.بنابراین برای شرور خود پیش داستانی تعریف کنید. او را حقیقی و قابل باور نشان دهید . وقتی در حال نوشتن داستان خود هستید ببینید از چه تعداد از خصوصیات مربوط به افراد شرور می‌توانید استفاده کنید  هر چه خصوصیات بیشتری را به شرور خود منسوب کنید رمان‌تان موفقیت بیشتری بدست می‌آورد. زیرا هر چه شرور قدرتمندتر باشد، قهرمان داستان، قهرمان تر دیده می‌شود.

خصوصیات شرور

  • فکر می‌کند انسان خوبی است
  • خصوصیات دوست داشتنی زیادی دارد
  • وقتی به روی صحنه می‌آید شما و خواننده لذت می‌برید
  • به قدری باهوش است که افراد به او احترام می‌گذارند
  • احمق نیست
  • بسیاری از خصوصیات قهرمان را به شکل منحرف شده دارد
  • گاهی اوقات باید مهربان باشد
  • با افراد بی گناه نیز بی رحمانه برخورد می‌کند
  • تا آنچه میخواهد را بدست نیاورد دست نمی‌کشد
  • مغرور است
  • فریبکار است
  • حسودی می‌کند بخصوص به قهرمان
  • انتقام گیر است.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید