تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
در دوران قرنطینه چه کتاب‌هایی از ادبیات کلاسیک خوانده‌اید؟

در دوران قرنطینه چه کتاب‌هایی از ادبیات کلاسیک خوانده‌اید؟

مردم در دوران قرنطینه به چه کارها و تفریحاتی روی آورده‌اند؟ ظاهراً به سمت کتاب‌های طولانی از جمله جنگ و صلح و دن کیشوت رفته‌اند! از ابتدای قرنطینه سراسری در ماه مارس، مردم سراسر دنیا به مطالعه کتاب‌های طولانی و ادبیات کلاسیک روی آوردند. مثلاً طبق اعلام انتشارات پنگوئن، کتاب جنگ و صلح که ۱۴۴۰ صفحه دارد تا بدین جا در انگلستان شاهد ۶۹٪ افزایش در فروش بوده است. این انتشارات همچنین شاهد افزایش فروش دن‌کیشوت (۱۰۵۶ صفحه، ۵۳٪ افزایش) ، آناکارنینا (۸۶۵ صفحه، ۵۲٪ افزایش) ، میدل مارچ (۸۸۰ صفحه، ۴۰٪ افزایش) و جنایات و مکافات (۷۲۰ صفحه، ۳۵٪ افزایش) بوده‌است.

انتظار می‌رفته که مردم در این دوران بیشتر به سمت کتاب‌های کم حجم‌تر و آسان خوان‌تر روی بیاورند اما ظاهراً این در خانه ماندن‌ها باعث شده تا مردم کتاب‌های طولانی و کلاسیک که همیشه دلشان می‌خواست آن‌ها را بخوانند اما فرصتش را نداشته‌اند مطالعه کنند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید برخی از کتاب‌های کلاسیک را بخوانید اما از حجم زیادشان هراس دارید، می‌توانید به روش تندخوانی این کتاب‌ها را مطالعه کنید. بدیهی است که حجم ترجمه کتاب‌های کلاسیک بیشتر از حجم اصل آن‌هاست، اما اگر ترجمه‌ای به روز و روان را مطالعه کنید، در داستان غرق شده و بیشتر و بیشتر ترغیب می‌شوید که کتاب را به پایان رسانده و به سراغ کتاب‌های مشابه بروید.

 اگر امسال و به خاطر شرایط موجود به سمت ادبیات کلاسیک رفته‌اید، نظرات خود را دراین‌باره با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping