تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
در دوران قرنطینه چه کتاب هایی بخوانیم

در دوران قرنطینه چه نوع کتاب‌هایی بخوانیم

در حال حاضر به خاطر وضعیت خطرناک موجود، بهترین کار این است که در خانه بمانید و فعالیت‌های مورد علاقه‌تان را از درون خانه انجام داده و یا حتی عادات و سرگرمی‌های جدید پیدا کنید. یکی از کارهای بسیار مفیدی که در طی دوران قرنطینه می‌توانید انجام دهید، این است که مطالعه‌ی خود را افزایش دهید. ویروس کرونا باعث اختلال در بسیاری از جنبه‌های زندگی شده، اما شما می‌توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کنید.

انتشارات مجید در ادامه‌ی این مطلب، انواع مختلف کتاب‌هایی که می‌توانید در دوران قرنطینه بخوانید را به شما معرفی می‌کند.

۱_ کتاب‌های تخیلی

 با خواندن کتاب‌های تخیلی می‌توانید خود را در درون دنیای آنها غرق کرده و اندکی از اخبار استرس‌زا فاصله بگیرید. نوع کتاب تخیلی‌ای که انتخاب می‌کنید هم بسته به سلیقه‌تان دارد، می‌توانید برای افزایش هیجان، کتاب‌هایی که آینده‌ی کره‌ی زمین را با بروز بحرانی به تصویر می‌کشند انتخاب کنید، یا کتاب‌هایی که سراسر جادو و کارهای خارق العاده‌اند، یا اصلا می‌توانید صرفا کتاب‌هایی که داستان‌شان واقعی نیست را برای مطالعه برگزینید.

پیشنهاد ما کتاب‌هایی همچون  تکثیر شده، ما یادآوری کاملی را برای شما ممکن می‌سازیم، و پزشک قانونی است.

۲ـ کتاب‌های کلاسیک

هم اکنون فرصت خوبی است که چند جلد از کتاب‌های کلاسیک که همیشه اسم یا تعریف‌شان را شنیده‌اید بخوانید. کتاب‌هایی که بحث راجع‌بهشان زیاد است، شناخته‌شده‌اند، نمایانگر طرز تفکر دوران خود هستند و همینطور به دست نویسندگان معروفی نوشته شده‌اند.

پیشنهاد ما کتاب‌های داستایفسکی، آلبر کامو، جان اشتاین بک و آثار صادق هدایت می‌باشد.

۳ـ کتاب‌های آشپزی

دوران قرنطینه وقت خوبی برای تقویت مهارت آشپزی‌تان است. می‌توانید بسته به وعده و نوع غذای مدنظرتان، کتابی که بیشتر مناسب‌تان است را خریداری یا دانلود کرده و با تهیه موارد اولیه، دست به کار شوید.

۴ـ کتاب‌های بیوگرافی و تاریخی

حالا که وقت دارید، می‌توانید کتاب‌های بیوگرافی و تاریخی خوانده و از سرنوشت افراد و رویدادهای واقعی باخبر شوید. نکته‌ی مثبت کتاب‌های تاریخی و بیوگرافی این است که شدیدا آموزنده هستند.

پیشنهاد ما کتاب‌های یا به عزایم خواهی نشست و جاسوس می‌باشند.

۵ـ‌ کتاب‌های شعر

اگر از علاقه‌مندان به شعر و شاعری هستید، بسته به سبک موردعلاقه‌تان می‌توانید کتاب‌های شعر مطالعه کرده و در دنیای کلمات و واژگان غرق شوید.

می‌توانید از شعرای قدیمی‌تر مثل مولانا یا رهی معیری اشعاری را مطالعه کرده و یا نیما یوشیج و سهراب سپهری و فروغ بخوانید.

۶_ کتاب‌هایی در مورد رابطه

 این تعطیلی‌ها فرصتی فراهم آورده تا بیشتر به روابط‌تان رسیده و بیشتر کنار شریک زندگی‌تان باشید. چه در رابطه هستید چه جدا شده‌اید، می‌توانید کتاب‌هایی که محورشان روابط عاشقانه است مطالعه کنید.

در این راستا کتاب‌های ام.سوسا همچون اشتباهات یک زن جلد 1 و 2 و چیزهایی که کاش می‌توانستم به او بگویم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۷_  انتخاب براساس نویسنده

 اگر به آثار یا خود یک نویسنده علاقه‌مندید، در زمان قرنطینه می‌توانید کلیه‌ی آثار منتشر شده و ترجمه شده از او را بخوانید. بدین طریق با تم نویسندگی نویسنده، مشغولیات ذهنی و استایل او بیشتر آشنا شده و می‌توانید در موردش اظهار نظر کنید. مثلا کتاب‌های پائولو کوئلیو، ژوزه ساراماگو، خالد حسینی، جورج اورول یا هر نویسنده‌ای که مورد علاقه‌تان است.

این روزها با پیشرفت علم و توجه مضاعف به صنعت ادبیات و نشر کتاب، آثار هنرمندان در سراسر دنیا خیلی زود ترجمه شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. به همین جهت اگر به دنبال خواندن کتابی با عنوانی خاص هستید، احتمال اینکه بتوانید ترجمه شده‌ی آن را پیدا کنید بسیار بالاست، اگر هم کتاب مدنظرتان از آثار نویسنده‌ای ایرانی است که به طور قطع در دسترس‌تان خواهد بود.

انتشارات مجید با ترجمه و چاپ عناوین جذاب و پرفروش روز دنیا، درصدد گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش آگاهی است. از همین رو می‌توانید با مراجعه به قسمت فروشگاه، در میان کتاب‌های مختلف جست‌وجو کرده و با مطالعه‌ی اطلاعات و چکیده‌ هرکدام، کتاب مورد علاقه‌تان را یا به صورت کاغذی از وبسایت انتشارات مجید سفارش دهید، یا آن را به صورت الکترونیکی یا صوتی دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping