تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
حقایقی از زندگی کورمک مک کارتی، نویسنده جایی برای پیرمردها نیست

حقایقی از زندگی کورمک مک کارتی، نویسنده جایی برای پیرمردها نیست

کورمک مک کارتی نویسنده امریکایی است که با رمانهای همه‌ی اسبهای زیبا و جایی برای پیرمردها نیست به شهرت رسید. او در بیستم جولای ۱۹۳۳ در رودآیلند متولد شد.  خانواده او در سال ۱۹۷۳ به تنسی نقل مکان کردند. کورمک بعد از اتمام دبیرستان وارد دانشگاه تنسی شد و تا زمان انصراف از دانشگاه در سال ۱۹۵۳ و پیوستنش به نیروی هوایی امریکا، در آنجا به تحصیل علوم انسانی پرداخت. کورمک در سال ۱۹۵۷ به دانشگاه تنسی بازگشت و نوشتن را آغاز کرد. وی در سال ۱۹۵۹ و ۱۹۶۰ در حالیکه هنوز دانشجو بود به دلیل نوشته‌های خلاقانه خود جایزه اینگرام – مریل را از آن خود کرد .

blank

حقایقی جالب در مورد زندگی کورمک مک کارتی

  1. چارلز مک کارتی نام خودش را به کورمک مک کارتی تغییر داد. کورمک به معنای پسر چارلز است
  2. کورمک در حین خدمت در نیروی هوایی دو سال در آلاسکا به عنوان مجری یک برنامه رادیویی کار میکرد
  3. کورمک در اوایل دهه ۱۹۶۰ اولین رمان خود را آغاز کرد. او در آن زمان در شیکاگو زندگی می‌کرد و با لی هالمن ازدواج کرده بود . ازدواج آنها تنها یک سال طول کشید و آنها صاحب پسری به نام کالِن مک کارتی شدند
  4. اولین رمان کورمک به نام نگهبان باغ میوه در سال ۱۹۶۵ منتشر شد. او با وجود نقدهای مختلف  جایزه ویلیام فالکنر را برای این رمان دریافت کرد
  5. کورمک از طرف آکادمی هنر و ادبیات امریکا بورسیه شد و به اروپا رفت و به مدت چند سال در آنجا ماند. او در طی این سفر با همسر دوم خود ان دولیزله آشنا شد و در سال ۱۹۶۷ با او  ازدواج کرد .
  6. یک سال بعد از نقل مکان مک کارتی و همسر جدیدش به امریکا او رمان بعدی خود به نام دوردست تاریک را منتشر کرد
  7. دو رمان بعدی کورمک به نامهای فرزند خدا ( ۱۹۷۴) و سوتری ( ۱۹۷۴) به تثبیت شهرت ادبی او افزود.
  8. کورمک در سال ۱۹۸۱ از همسر دومش جدا شد. او سپس با جنیفر وینکلی ازدواج کرد. آنها قبل از طلاق در سال ۲۰۰۶ دارای یک فرزند به نام جان مک کارتی در سال ۱۹۹۸ شدند.
  9. از جمله رمانهای کورمک عبارتند از: نصف النهار خون یا  قرمزی شب در غرب ( ۱۹۸۵)، تمام اسبهای زیبا (۱۹۹۲)، دوراهی |(۱۹۹۴) شهرهای دشت نشین ( ۱۹۹۸) جایی برای پیرمردها نیست (۲۰۰۵)، جاده ( ۲۰۰۶) و مسافر که هنوز چاپ نشده است.
  10. از جمله نمایشنامه‌های مک کارتی میتوان به پسر باغبان (۱۹۷۶)، غروب محدود ( ۲۰۱۱) و مشاور (۲۰۱۳ ) اشاره کرد
  11. برخی از رمانهای مک کارتی به فیلم تبدیل شده‌اند از جمله تمام اسبهای زیبا (۲۰۰۰) و جایی برای پیرمردها نیست (۲۰۰۷) و جاده  (۲۰۰۹)
  12. کورمک مک کارتی جوایز بیشماری را دریافت کرده است  از جمله بورسیه گوگنهایم، بورسیه مک آرتور در سال ۱۹۸۱،  و جایزه کتاب ملی
  13. فیلم جایی برای پیرمردها نیست  موفق به دریافت چهار جایزه اسکار شد.  
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید