تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
جان اشتایک بک کیست؟ نویسنده موش ها و آدم ها را بهتر بشناسید

جان اشتایک بک کیست؟ نویسنده موش ها و آدم ها را بهتر بشناسید

جان اشتاین بک نویسنده‌ای آمریکایی است که بیشتر به خاطره رمان موش‌ها و آدم‌ها و خوشه‌های خشم (که به خاطر آن برنده جایزه پولیتزر شد) شناخته می‌شود. او با نام کامل جان ارنست اشتاین بک جونیور در۲٧ فوریه ۱۹۰۲ بدنیا آمد. جان در خانواده‌ای متوسط همراه با سه خواهرش بزرگ شد. او وقتی ١۴ساله بود تصمیم گرفت که نویسنده شود و شروع به نوشتن داستان و شعر در اتاق خوابش کرد. وی در سال١۹۱۹ در دانشگاه استنفورد ثبت‌نام کرد اما در سال ۱۹۲۵ درس را رها کرد چراکه می‌خواست نویسنده شود و هیچ علاقه‌ای به دانشگاه رفتن نداشت.

۱-جان اشتاین بک مدت کوتاهی به نیویورک آمد و به‌عنوان کارگر ساختمان و روزنامه‌نگار مشغول به‌کار شد، اما دوباره به کالیفرنیا برگشت.

۲-جان اشتاین بک مدتی به‌عنوان سرایدار کار می‌کرد و در اوقات فراغتش بود که اولین رمان خود تحت نام جام زرین را به رشته نگارش درآورد که در سال ۱۹۲۹ به چاپ رسید.

۳-جان اشتاین بک حوالی زمان نوشتن اولین رمانش با کارول هنینگ آشنا شد و با او ازدواج کرد.

۴-موفقیت جان اشتاین بک با نگارش رمان تورتیلا فلت در سال ۱۹۳۵ بود که به‌عنوان نویسنده تثبیت شد.

۵-جان اشتاین بک کتاب خوشه‌های خشم را در سال ۱۹۴۰ به چاپ رساند و به خاطر آن برنده جایزه پولیتزر شد. این کتاب در آن زمان آن‌قدر محبوب شد که اوایل انتشارش هفته‌ای ۱۰ هزار نسخه بفروش می‌رفت.

۶-تعدادی از کتاب‌های جان اشتاین بک از جمله موش‌ها و آدم‌ها، خوشه‌های خشم، دهکده فراموش‌شده، ماه نهان است و شرق بهشت به فیلم تبدیل شده‌اند.

۷- اشتاین‌بک پس از ازدواج اولش دوبار دیگر هم ازدواج کرد.

۸-جان اشتاین ‌بک سرانجام در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ در سن ۶۶ سالگی در نیویورک درگذشت. 

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping