تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
برندگان جایزه کاستا اعلام شدند

برندگان جایزه کاستا اعلام شدند

چندی پیش برندگان جایزه‌ی کاستا در ۵ بخش رمان، زندگی‌نامه، رمان اولی‌ها، شعر و کتاب کودک معرفی شدند.

بخش زندگی‌نامه

 کتاب بلندتر آواز می‌خوانم از لی لارنس به‌عنوان برگزیده‌ی این بخش اعلام شد. این کتاب خاطرات مادر نویسنده است که بر اثر شلیک پلیس در سال ۱۹۸۵ در لندن فلج شد.

بخش رمان

 کتاب عروس دریایی صدف سیاه از مونیک رافی به‌عنوان برگزیده‌ی این بخش اعلام شد. این کتاب هفتمین کتاب رافی است.

بخش رمان اولی‌ها

 عشق پس از عشق، نویسنده‌ی اینگرید پارساد توانست عنوان برنده در بخش رمان اولی‌ها را کسب کند.

بخش کودک

 سفیر قِرقی از ناتاشا فرانت نائل به دریافت جایزه کاستا در بخش کودک شد. این کتاب داستان دو کودک است که پس از شروع جنگ جهانی اول از انگلستان به فرانسه می‌روند.

این پنج برنده هرکدام مبلغ ۵ هزار پوند به‌عنوان جایزه دریافت کردند. برای تعیین برگزیدگان این جایزه ۷۰۰ اثر مورد بررسی قرار گرفتند.

جایزه کاستا جایزه‌ای است که در ۵ بخش مذکور به کتاب‌های لذت‌بخش تعلق می‌گیرد و تنها نویسندگانی می‌توانند بر سر دریافت این جایزه به رقابت بپردازند که اثرشان به زبان انگلیسی بوده و خودشان نیز در بریتانیا یا ایرلند ساکن باشند. یک ماه پس از معرفی برگزیدگان هر بخش، فقط یک اثر به‌عنوان اثر منتخب سال کاستا معرفی می‌شود.

جایزه کاستا اولین بار در سال ۱۹۷۱ توسط شرکت وایت بِرِد پایه‌گذاری شد و با همین نام شناخته می‌شد. در سال ۲۰۰۶ شرکت قهوه‌سازی کاستا  مدیریت این جایزه را برعهده گرفت و از آن زمان تحت نام جایزه‌ی کاستا شناخته می‌شود و امسال ۴۱اُمین دوره‌ی آن برگزار شد.

این جایزه به کتاب‌هایی اعطا می‌شود که خواندن‌شان برای مخاطب لذت‌بخش باشد و صرفاً برخوردار بودن از ارزش های ادبی به برنده شدن نویسندگان نمی‌انجامد. برگزیدگان هر بخش هر یک ۵ هزار پوند و برنده کتاب سال کاستا ۳۰ هزار پوند به‌عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping