تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
برنده جایزه والتر اسکات سال ۲۰۲۰ اعلام شد

برنده جایزه والتر اسکات سال ۲۰۲۰ اعلام شد

مراسم اهدای جوایز سر والتر اسکات برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ و برای گرامیداشت یاد سر والتر اسکات، شاعر و داستان‌نویس انگلیسی برگزارشد. این جایزه در میان ۵ جایزه گران بریتانیا قرار داشته و آثاری که در انگلستان، ایرلند و کشورهای مشترک‌‍المنافع منتشرشده‌اند اجازه‌ی شرکت در این مسابقه را دارند.

امسال، کریستین دویر هیکی ایرلندی توانست جایزه‌ی ۲۵ هزار پوندی والتر اسکات ۲۰۲۰ را از آن خودکند. کتاب سرزمین باریک از این نویسنده به ماجرای ازدواج ادوارد و جو هاپر، دو هنرمند آمریکایی می‌پردازد.

blank

داستان کتاب سرزمین باریک در سال ۱۹۵۰ رخ می‌دهد و کاراکتری به نام مایکل به عنوان یک یتیم در کمپ زنده می‌ماند و قرار بر این است که تابستان را با فردی به نام ریچی و مادرش بگذراند. در اینجاست که او به طور اتفاقی با خانواده هاپر آشنا می‌شود.

طبق گفته‌ی دویر هیکی، نویسنده این کتاب، نوشتن آن ۶ سال به طول انجامیده است و حال به خاطر جایزه‌ای که دریافت کرده بسیار خوشحال است.

داوران جایزه‌ی والتر اسکات ضمن تقدیر از این کتاب اظهار داشته‌اند:« روایت و بیان کردن ماجرای ازدواج دو هنرمند کار خطرناکی است، آن هم در شرایطی که مورخین و زندگینامه‌نویس‌های مختلفی پیش از این، ماجرای زندگی این دو را روایت کرده‌اند. دویر هیکی این ریسک را پذیرفته و شاهکار خلق کرده‌است.»

نامزدهای دیگر این جایزه عبارتند از:

پاریسی‌ها از ایزابلا همد

به کالیس، در زمان عادی از جیمز میک

نمایش سایه از جوزف اکانر

رهاشده از تیم پرز

گناه غفلت از مارگاریت پولند

برنده‌ی این جایزه ۲۵ هزار پوند و نامزدهای این جایزه هرکدام ۱۵۰۰ پوند دریافت خواهند کرد. سال پیش کتاب برداشت طولانی از رابرت رابرتسون، شاعر اسکاتلندی، توانست این جایزه بزرگ را از آن خودکند.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید