تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
با مزایای خواندن کتاب‌های مصور آشنا شوید

با مزایای خواندن کتاب‌های مصور آشنا شوید

کمیک بوک‌ها یا کتاب‌های مصور جزو کتاب‌هایی هستند که در ایران خیلی به آنها توجه نمی‌شود، جدی گرفته نمی‌شوند و اکثر افراد از مزایای خواندن این شاهکارهای مصور اطلاعی ندارند؛ به همین دلیل در این مطلب، به مزایای خواندن کمیک بوک‌ها یا کتاب‌های مصور می‌پردازیم.

کتاب‌های مصور مردم را علاقه‌مند به مطالعه می‌کنند

 بسیاری از افراد، مخصوصاً خوانندگان جوان که در پی بهبود مهارت‌های خوانش خود هستند می‌توانند از قالب تصویری کتاب‌های مصور و رمان‌های گرافیکی بهره ببرند. باوجود تصاویر واضح و مشخص و همچنین تمرکز بر صحنه و شخصیت‌ها، کتاب‌های مصور می‌توانند بیشتر از دیگر اقسام کتاب جذاب باشند. از سوی دیگر، کتاب‌های مصور به افراد کمک می‌کنند اطلاعات مختلفی را که خواندن‌شان در کتاب‌های دیگر کسل‌کننده است، به راحتی جذب کنند؛ مثلاً داستان‌های تاریخی یا مسائل آموزشی.

کتاب‌های مصور کمک می‌کنند که متفاوت بیاندیشیم

 خوانندگان کتاب‌های مصور باید اجزای مختلفی را پردازش کنند -‌بصری، فضایی، متنی‌- و سپس این اجزا را با هم ترکیب کنند تا به درکی از داستان برسند. با اینکه شاید خواندن کتاب‌های مصور به‌مانند سرگرم شدن با تلویزیون و بازی‌های ویدئویی باشد، اما این کتاب‌ها مستلزم پردازش مغزی پیچیده‌تری هستند و خواندن این کتاب‌ها صرفاً به معنای نگاه کردن به تصاویر نیست.

blank

داستان برای مغزتان خوب است

 به همه‌ی ما گفته‌اند که مطالعه و کتاب خواندن خوب است و هرچه بیشتر بخوانیم، خواننده‌ی بهتری می‌شویم. اما اگر خواننده‌ی بهتری شدن برای ما مهم نباشد چه؟ طبق تحقیقی که توسط متخصصین علوم اعصاب انجام شد، داستان خواندن تاثیر قابل‌توجهی بر مغز ما می‌گذارد. این مطالعه نشان داد که چطور خواندن یک رمان جالب، فعالیت مغزی شرکت‌کنندگان آزمایش را نه‌تنها حین خواندن، بلکه تا چندین روز پس از اتمام مطالعه کتاب تحت تأثیر قرار داده بود. داستان‌ها واقعاً می‌توانند بر نحوه فعالیت مغزی و تفکر ما تأثیر بگذارند، و چه چیزی می‌تواند بیشتر از یک کتاب مصور، داستانی باشد؟!

با مزایای خواندن کتاب‌های مصور آشنا شوید

کتاب‌های مصور جالب هستند

 اگر طرف‌دار ابرقهرمان‌ها هستید، مسلماً می‌دانید که منشأ آن‌ها کتاب‌های مصور هستند. احتمالاً فیلم های مرتبط به این ابرقهرمان‌ها را دیده‌اید، اما از روی همه‌ی آن‌ها فیلمی ساخته نشده و همین طور تمام داستان در این فیلم‌ها به نمایش درنیامده. بنابراین با خواندن کتاب‌های مصور می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد ابرقهرمان‌ها یا شرورها بدست بیاورید. به‌علاوه، کتاب‌های مصور تم‌های مختلفی ازجمله تاریخی، زندگی‌نامه، علمی و غیره دارند و فقط به ابرقهرمان‌ها محدود نمی‌شوند. خواندن کتاب‌های مصور، مطالعه را برایتان جذاب‌تر کرده و کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ اطلاعاتی که احتمال ماندگاری‌شان در ذهن‌تان نیز به سبب مصور بودن محتوا بالاتر خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید