تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
با این ۸ دانستنی ویرجینیا وولف را بهتر بشناسید

با این ۸ دانستنی ویرجینیا وولف را بهتر بشناسید

ویرجینیا وولف رمان‌نویس، منتقد، مقاله‌نویس و ناشری بریتانیایی است که بیشتر به خاطر آثاری همچون خانم دالووی، به سوی فانوس دریایی و اتاقی از آن خود شناخته می‌شود. او با نام کامل آدلاین ویرجینیا استیون در ۲۵ ژانویه ۱۸۸۲ از پدری مورخ، نویسنده و منتقد و مادری مدل به‌دنیا آمد. از آنجاکه پدر و مادرش از ازدواج‌های قبلی‌شان فرزند داشتند، خانه‌شان شلوغ بود. ویرجینیا با تعلیم والدینش در منزل دروس مدرسه را فراگرفت اما برادرانش به کمبریج فرستاده شدند که این موضوع به مذاق ویرجینیا خوش نیامد.

  1. مادر ویرجینیا هنگامی‌که او ۱۳ ساله بود و خواهرش دو سال بعد از آن از دنیا رفتند. این مسائل منجر به اولین درون‌شکنی عصبی او شدند.
  2. ویرجینیا از ۱۹۰۰ به‌طور حرفه‌ای مشغول نوشتن شد.
  3. هنگامی که پدرش در سال ۱۹۰۴ درگذشت، ویرجینیا به دلیل وضع عاطفی‌اش به مدت کوتاهی بستری شد.
  4. ویرجینیا در سال ۱۹۱۲ با لئونارد وولف ازدواج کرد. همسر او چندان ثروتمند نبود اما به یاری یکدیگر انتشاراتی را بنا نهادند.
  5. ویرجینیا وولف اولین رمان خود با نام سفر به بیرون را در سال ۱۹۱۵ منتشر کرد.
  6. ویرجینیا وولف درطول عمر خود به نوشتن رمان، داستان کوتاه، بیوگرافی و آثار غیرتخیلی و اتوبیوگرافی پرداخت.
  7. ویرجینیا وولف از افسردگی و نوسان خلق‌وخو رنج می‌برد و گویا به اختلال دوقطبی نیز مبتلا بوده است. وی در سال ۱۹۴۱ در سن ۵۱ سالگی خودکشی کرد. او جیب‌هایش را پر از سنگ و خود را در رودخانه‌ای غرق کرد.
  8. در سال ۱۹۹۸، مایکل کانینگام کتابی تحت عنوان ساعت‌ها نوشت که برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شد. این کتاب در مورد سه نسل مختلف از زنان مختلف است که تحت‌تأثیر رمان خانم دالووی ویرجینیا وولف قرار گرفتند. از روی این کتاب فیلمی با همین نام و با بازی نیکول کیدمن در نقش ویرجینیا وولف ساخته شده‌است و نیکول کیدمن توانست به خاطر نقش‌آفرینی در این فیلم در سال ۲۰۰۲ برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شود.
blank
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید