تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
با این ۵ راهکار زندگی‌تان را به عنوان یک نویسنده متعادل کنید

با این ۵ راهکار زندگی‌تان را به عنوان یک نویسنده متعادل کنید

اگر حرفه‌ی نویسندگی را دنبال می‌کنید، اولویت بندی نوشتن و زندگی شخصی، می‌تواند برایتان چالش برانگیز باشد. مطالعات ثابت کرده‌اند که عدم تعادل مناسب بین کار و زندگی باعث ناخشنودی، استرس و عادات نادرست می‌شود. راهکارهایی که در ادامه عنوان می‌کنیم به شما کمک خواهند کرد تا به عنوان یک نویسنده، بین کار و زندگی‌تان تعادل برقرار کرده و از هر دو استفاده‌ی لازم را ببرید.

۱_ اولویت بندی کنید

 اولین چیزی که باید متوجه شوید، اولویت‌تان است. می‌توانید با پرسیدن سوال:« اگر می‌خواستم روی چیزی متمرکز شوم، آن چیز چه بود؟» اولویت اول‌تان را مشخص کرده و به دنبال آن می‌توانید ۴ مورد دیگر که برایتان اولویت دارند را یادداشت کنید. این کار کمک می‌کند تا مشخص کنید نوشتن چقدر در زندگی‌تان مهم است و چقدر حاضرید برای آن وقت بگذارید.

۲_ حواس‌تان به ساعت باشد

 اینکه حواس‌تان باشد چقدر وقت صرف انجام هرکاری می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا بین نوشتن و زندگی شخصی تعادل برقرار کنید. اگر هر روز ۱۰ ساعت زمان صرف نوشتن و ۳ ساعت صرف خانواده‌تان می‌کنید، یک جای کار مشکل دارد. اگر نحوه‌ی وقت صرف کردن‌تان با لیست اولویت‌هایتان همخوانی ندارد، لازم است تغییراتی را اعمال کنید.

۳_ از انجام چند کار به طور همزمان بپرهیزید

 وقتی مشغول نوشتن هستید، فکر اینکه برای شام چه باید بپزید نباشید! وقتی کار می‌کنید فکرتان روی کار باشد. وقتی با خانواده‌تان وقت می‌گذرانید، سرگرم ایمیل زدن و زنگ زدن یا هر عمل دیگری که مربوط به کار است نباشد. در لحظه روی همان کاری که انجام می‌دهید متمرکز باشید.

۴_ هر روز کاری سرگرم کننده انجام دهید

 اگر قرار است به تعادلی سالم میان کار و زندگی برسید، باید ریلکس بوده و هر روز به خودتان برسید. این کار همچنین کمک می‌کند تا سطوح خلاقیت‌تان را بالا نگه داشته و انگیزه‌تان را از دست ندهید. لازم نیست برای سرگرم شدن وقت یا هزینه‌ی زیادی صرف کنید. با دوستان‌تان قرار چای بگذارید، ۳۰ دقیقه برای مطالعه یا قدم زدن وقت بگذارید، یا هر کار دیگری که دوست دارید، فقط مطمئن شوید که بهتان خوش می‌گذرد و لذت می‌برید.

۵_ به عادات شخصی‌تان توجه داشته باشید

 درست غذا نخوردن، کمبود خواب و نداشتن تحرک فیزیکی همگی روی تعادل کار و زندگی‌تان اثر می‌گذارند. اگر به اندازه‌ی کافی نخوابید تمرکز لازم برای نوشتن ندارید و اگر درست غذا نخورید روابط‌تان صدمه می‌بینند، چراکه انرژی لازم برای سرپا نگه داشتن‌شان را ندارید. عادات‌تان را ارزیابی کنید و ببینید اگر لازم است مورد یا مواردی را در جهت رسیدن تعادل هرچه بیشتر میان کار و زندگی‌تان، اصلاح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید