تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
با این دانستنی‌ها آین رند را بهتر بشناسید

با این دانستنی‌ها آین رند را بهتر بشناسید


آین رند نویسنده روسی – آمریکایی بود که برای رمانهایش به نام اطلس شورید و سرچشمه معروف است. او در دوم فوریه ۱۹۰۵ در سنت پیترزبورگ به دنیا آمد. آین نوشتن رمان را در سن ده سالگی شروع کرد. در جریان انقلاب اکتبر خانواده آین به کریمه نقل مکان کردند و او در ۱۶ سالگی از دبیرستان فارغ التحصیل شد.
بعد از اتمام انقلاب روسیه آین یکی از اولین دانشجویان دختر در دانشگاه پتروگارد بود و به تحصیل تاریخ پرداخت. او در سال ۱۹۲۵ فارغ التحصیل شد .

blank


حقایقی جالب در مورد زندگی آین رند


۱- آین در سال ۱۹۲۶ برای دیدار از یکی از خویشاوندانش به نیویورک رفت و مسیر زندگی‌اش به هالیوود افتاد و در آنجا نمایش نامه نویسی را آغاز کرد.
۲- در سال ۱۹۲۹ آین با فرنک اوکانر، هنرپیشه‌ای که در سر فیلم پادشاه پادشاهان با او کار کرده بود، ازدواج کرد.
۳- آین رند در سال ۱۹۲۹ اقامت دائم امریکا را گرفت و در سال ۱۹۳۱ شهروند آمریکا شد.
۴- آین رند اولین نمایشنامه خود را به نام پیاده سوار سرخ را در سال ۱۹۳۲ به یونیورسال استدیو فروخت. اما فیلم آن هیچ گاه ساخته نشد.
۵- اولین رمان آین رند به نام ما زندگان بود که شرح حال نامه‌ای از زندگی در روسیه بود. این کتاب در امریکا فروش خوبی نداشت. اما در سال ۱۹۵۹ پس از بازبینی و چاپ مجدد بیش از سه میلیون نسخه از آن فروخته شد
۶- رمانهای منتشر شده آین رند عبارتند از ما زندگان ( ۱۹۳۶)، سرچشمه (۱۹۴۳) و اطلس شورید ( ۱۹۵۷)
۷- آین رند نمایشنامه شب شانزدهم ژانویه را برای تماشاخانه هالیوود در سال ۱۹۳۲ نوشت. کتاب آن در سال ۱۹۶۸ به چاپ رسید.
۸- آین رند در سال ۱۹۳۷ رمان کوتاه سرود را نوشت. رمان یک سال بعد منتشر شد. این داستان در مورد ویرانشهری در دوران تاریک آینده و به سبک علمی تخیلی بود.
۹- آین رند چند کتاب غیر داستانی نیز نوشت از جمله برای روشنفکر تازه: فلسفه آین رند ( ۱۹۶۱)، فضیلت خودخواهی ( ۱۹۶۴)، سرمایه داری: ایده آل ناشناخته ( ۱۹۶۶)، بیانیه رمانتیک ( ۱۹۶۹)، چپ نو: انقلاب ضد صنعتی ( ۱۹۷۱)، مقدمه‌ای بر معرفت شناسی عینیت گرایی ( ۱۹۷۹) و فلسفه: چه کسی به آن نیاز دارد ( ۱۹۸۲)
۱۰- مجموعه‌ای از آثار منتشر نشده آین رند در سال ۱۹۸۴ و بعد از مرگ او به چاپ رسید.
۱۱- سه نمایشنامه از او در سال ۲۰۰۵ منتشر شد که مجموعه‌ای از سه اثر نمایشی او به نام‌های شب شانزدهم ژانویه، ایده آل و دوباره فکر کن بودند.

۱۲- آین رند در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ فلسفه خود را در مورد عینی گرایی ترویج داد. او در دانشگاههای هاروارد، ‌ام آی تی، کلمبیا و ییل و پرینستون برای دانشجویان سخنرانی‌های ایراد کرد.
۱۳- آین رند در سال ۱۹۶۳ از دانشگاه لوییس و کلارک دکترای افتخاری دریافت کرد
۱۴- آین رند به شدت سیگاری بود و در سال ۱۹۷۴ به دلیل سرطان ریه جراحی شد
۱۵- آین رند جایزه تالار مشاهیر پرومتئوس را که خاطر کارهای کلاسیک علمی تخیلی آزادیخواهانه‌اش، برای رمان اطلس شورید سال ۱۹۸۳ و سرود در ۱۹۸۷ دریافت کرد.
۱۶- آین رند در ششم مارس ۱۹۸۲ در شهر نیویورک در خانه‌اش دار فانی را وداع گفت.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید