تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
اهمیت داشتن وبلاگ برای نویسندگان

اهمیت داشتن وبلاگ برای نویسندگان

به عنوان یک نویسنده گاهی اوقات سخت یا هزینه بر است که برای کتابتان تبلیغ کنید. خوشبختانه ما در عصر و زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که میتوانیم به آسانی از طریق آنلاین به خوانندگان دسترسی داشته باشیم. برای آنکه کار خود را به خوبی عرضه کنید باید وبلاگی بسازید که بتواند با مجموعه وسیعتری از مخاطبان ارتباط برقرار کند.

برقراری ارتباط با مخاطب صحیح

وقتی یک وبلاگ نویسندگی را آغاز میکنید باید محتوایی را درآن قرار دهید که مرتبط با محتوای کتابتان باشد. این کار به شما در یافتن مخاطب هدفی که به دنبال ژانر کتاب شما می‌گردد کمک میکند. با اینکار هم مخاطب هدف خود را به صورت آنلاین پیدا میکنید و آنها نیز از کتاب شما بیشتر اطلاع پیدا میکنند. 

محتوای وبلاگ

محتوایی که پست میکنید همیشه باید در ارتباط با نوع کتابی باشد که مینویسید. برای مثال اگر کتابتان در رابطه با مقابله با اضطراب است، میتوانید یک وبلاگ سلامت روانی راه بیاندازید که به مردم در کنار آمدن با چالشهایی که ممکن است با سلامت روانی خود داشته باشند کمک کند.

دست یابی به مخاطبان بیشتر

راه اندازی وبلاگ به شما کمک می‌کند با افراد بیشتری در ارتباط قرار بگیرید. شما میتوانید بدون نیاز به صرف هزینه بیشتر برای تبلیغات با افراد زیادتری ارتباط برقرار کنید. تنها هزینه‌ای که در ابتدای راه اندازی وبلاگ باید بپردازید، هزینه‌ی میزبانی وبسایت است. ممکن است برای تبلیغ پستهای وبلاگتان بخواهید از تبلیغات گوگل استفاده کنید. میتوانید با بهینه سازی کردن وبلاگتان آن را ارتقا دهید. مثلا با انتخاب کلمات کلیدی صحیح و شناخت مخاطب هدف.

نوشتن محتوای وبلاگ به همراه خوانندگان

خوانندگان عاشق آنند که با نویسنده کتابی که میخوانند ارتباط شخصی برقرار کنند. وقتی آنها نوشته‌های شما را در وبلاگ میخوانند، احساس می‌کنند ارتباط شخصی با شما و نوشته‌تان دارند. سپس میخواهند جنبه دیگری از شما را ببینند و در نتیجه به سمت خواندن کتاب شما جذب می‌شوند.

blank

دریافت بازخورد

یکی دیگر از دلایلی که باید وبلاگ خود را راه اندازی کنید دریافت بازخورد از خوانندگان است. بازخورد برای یک نویسنده ضروری است و به شما کمک می‌کند تا مطالب و محتوای بهتری را به خوانندگان خود ارائه دهید. وقتی به طور مرتب روی وبلاگ خود پست می‌گذارید، خوانندگان‌تان نسبت به احساسی که در مورد کتابتان دارند نظر می‌دهند. مثلا زیر پستهای شما نظرات خود را می‌نویسند. این کار نه تنها به پیشرفت شما کمک می‌کند، بلکه سایر خوانندگان وبلاگ نیز این نظرات را می‌بینند و تشویق می‌شوند تا کتابتان را بخوانند.

شما را بهتر می‌شناسند

وقتی خوانندگان‌تان وبلاگ شما را دنبال می‌کنند، شما و نوشته‌تان را بهتر می‌شناسند. و وقتی شما را بهتر بشناسند، بیشتر مشغول کتابهای شما می‌شوند. این کار احتمال آنکه در آینده نیز کتابهای شما را بخرند بالا می‌برد.

باعث کسب اعتبار می‌شود

وبلاگ نه تنها شما را با خوانندگان ارتباط می‌دهد بلکه باعث کسب اعتبار برایتان می‌شود. اعتبار برای نویسندگان اهمیت دارد زیرا مردم را قانع می‌کند که به کتابهای شما علاقه مند شوند. وقتی پستهای بیشتری بگذارید و فالوورهای بیشتری جذب کنید اعتبارتان بالاتر می‌رود و به مردم نشان می‌دهد که شما محتوای باارزشی را پست می‌کنید.

برقراری ارتباط

شما از اهمیت شبکه سازی و ایجاد ارتباطات ارزشمند در صنعت خود آگاه هستید. این کار به عنوان کسی که خود ناشر آثارش است دشوار می‌باشد زیرا شما کارگزار یا ناشری ندارید که شما را با نویسندگان معروف ارتباط دهد. وقتی وارد دنیای وبلاگ نویسی می‌شوید، از اینکه با نویسندگان زیاد دیگری مانند خودتان آشنا می‌شوید تعجب می‌کنید. شما به راحتی با افراد دیگر در این صنعت ارتباط برقرار می‌کنید و این روابط به پیشرفت شما در نویسندگی کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید