تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
آیا یاور قهرمان داستان شما هدفی دارد؟

آیا یاور قهرمان داستان شما هدفی دارد؟

یاور قهرمان به اشکال مختلفی در داستان ظاهر می‌شود اما چیزی که همه آنها را با هم متحد می‌سازد پتانسیل آنها برای کمک به قهرمان داستان در سختترین لحظات سفر شخصی و شاید خلق کمی تنش ثانویه در داستان است. با داشتن چنین اهداف قدرتمندی، ممکن است کسی فکر کند که یاور قهرمان حتما باید در داستان حضور داشته باشد اما همیشه اینطور نیست. پس چگونه میتوانید مطمئن شوید که یاور قهرمان ارزش واقعی به داستان‌تان می‌بخشد؟

آیا داستان باید یاور داشته باشد؟

یاور کاراکتری فرعی است که هدف عمده او کمک به قهرمان برای رسیدن به هدفش، غلبه بر ضد قهرمان و کمک به رشد درونی قهرمان است. اما همیشه وجود یاور برای موفقیت داستان ضروری نیست. اگر قهرمان شما نیاز به کمک ندارد، یا اگر اضافه کردن یاور به داستان نمیخورد، خود را زیر فشار خلق آن نبرید.

آیا در مورد یاور اشتباه میکنید؟

بزرگترین اشتباهی که یک نویسنده به هنگام خلق یاور داستان مرتکب می‌شود آن است که با او مانند یک کاراکتر دور انداختی یا یکبار مصرف رفتار شود. یاور مانند هر کاراکتر فرعی دیگر در کتاب شما باید قهرمان داستان خودش باشد و با دقت خلق شود.

یاور مانند هر یک از کاراکترهای دیگر باید هدفی در داستان داشته باشد. از جمله این اهداف عبارتند از:

  • به عنوان سپر بلا عمل می‌کند

بسیاری از نویسندگان یاورهایی را خلق می‌کنند که شخصیت آنها کاملا با قهرمان تفاوت داشته و خصوصیات او را بارزتر نشان می‌دهد. بسته به خصوصیاتی که میخواهید روی آنها تاکید کنید، از یاور به شکل مثبت یا منفی به عنوان سپر بلا استفاد کنید.

  • به هدف داستان کمک می‌کند

یاور چه با کمک مستقیم یا کارکردن دوشادوش قهرمان برای رساندن او به هدفش مهارتهای منحصربفرد خود را در اختیار هدف اصلی داستان می‌گذارد.

  • باعث تشویق قهرمان می‌شود

قهرمان شما در طی داستان، آزمونها و سختی‌های زیادی را می‌گذراند. یاور قهرمان را تشویق می‌کند تا گامهای بخصوصی را بردارد یا در زمانی که انگیزه‌هایش را از دست می‌دهد به او یادآوری می‌کند.

  • باعث خلق تنش ثانویه می‌شود

یاور موقعیتهای زیادی را برای پیچیده تر کردن سفر قهرمان از طریق ایجاد تنشهای ثانویه بوجود می‌آورد. این تنش میتواند به شکل مخالفت با دو کاراکتر یا از طریق رویدادهای فیزیکی باشد.

  • با قهرمان مقابله می‌کند

قهرمانها همیشه بهترین انتخاب را دارند، هم برای خودشان و هم برای دیگران. وقتی قهرمان اشتباه می‌کند یاور داستان با او مقابله می‌کند و او را وامیدارد تا اعمالش را بازبینی کند.

  • دنیای داستان را عمیق تر می‌کند

یاور دنیای داستانی قهرمان را به اشکال مختلفی شکل می‌بخشد. یاور در گفتگو جزییات کلیدی‌ای را بیان می‌کند یا رویدادهایی از گذشته را یادآوری می‌کند و از طریق شرایط و تجربیات، بخش جدیدی به مضمون داستان و واقعیتهای دنیا اضافه می‌کند. خلق یاوری که چند نمونه از این اهداف را برآورده کند به غنی تر شدن داستان‌تان کمک می‌کند اما این لیست شامل تمام روشهایی که یاور ارزش داستان‌تان را بالا می‌برد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping