تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
آیا کاراکتر اصلی صحیحی را برای روایت داستان‌تان انتخاب کرده‌اید؟

آیا کاراکتر اصلی صحیحی را برای روایت داستان‌تان انتخاب کرده‌اید؟

کاراکترهای اصلی میتوانند باعث شکست یا موفقیت یک داستان شوند. گاهی اوقات تردیدی که برای متجلی کردن کاراکتر اصلی خود با آن روبه رو می‌شویم بی پایان است. آیا قهرمان داستان مهارتهای مختلفی دارد؟ آیا شخصیت جالبی دارد؟ آیا خواننده دوست دارد او به اهدافش برسد؟ انتخاب کاراکتر اصلی صحیح برای حمل بار داستان کاملا حیاتی است. اما اینکه بدانید آیا قهرمان درستی را انتخاب کرده‌اید یا نه دشوار است.

آیا قهرمان شما میتواند وزن داستان را تحمل کند؟ یک کاراکتر اصلی موفق باید بتواند وزن داستان شما را تحمل کند اما این دقیقا به چه معناست؟

  • او باید دستی در داستان داشته باشد

وقتی رویدادهای داستان‌تان آشکار می‌شوند، آیا دلیل قدرتمندی برای جذب قهرمان داستان به سمت آنها وجود دارد؟ به عبارتی دیگر اگر قهرمان داستان در آن درگیر نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ هزینه بی عملی چقدر بدتر از عواقب احتمالی اقدام کردن است؟ اگر کاراکتر اصلی شما بتواند خارج از طوفان حوادث داستان‌تان قرار بگیرد، و در نتیجه عواقب کمی را متحمل شود، احتمالا کاراکتری را انتخاب نکرده‌اید که حقیقتا بار داستان را به دوش بکشد.

  • باید با مضمون داستان تعامل کند

آیا فکر می‌کنید داستان شما به مضمون احتیاج ندارد؟ حتی داستانهایی که پر از صحنه‌های اکشن هستند، بر مبنای مضمون ساخته می‌شوند. مضمون داستان را تعریف میکند، و بنابراین قهرمان قدرتمند باید بتواند نه تنها با آن مضامین تعامل کند، بلکه با آنها به شیوه‌ای تعامل کند که سایر کاراکترها نتوانند. به بیان دیگر وقت آن است که همه چیز را برای کاراکترتان شخصی کنید. داستانی را تعریف کنید که تنها قهرمان داستان بتواند آن را تعریف کند.

آیا کاراکتر شما زاویه دید صحیحی دارد؟

کاراکتر اصلی شما لنزی است که از طریق آن خواننده داستان‌تان را می‌بیند بنابراین اطمینان از اینکه آنها لنز صحیحی را وارد داستان می‌کنند اهمیت دارد. معمولا نویسندگان مضامین مختلفی را برای داستان‌شان انتخاب میکنند. نویسندگان نباید بیانیه‌های مضمونی را به چشم فرصتی برای ترساندن خواننده با یک پیام خاص نگاه کنند. بلکه یک بیانیه مضمونی به خواننده اجازه می‌دهد تا درباره مضامین داستان نتیجه گیری کند. آگاهی از بیانیه مضمونی کلید انتخاب قهرمان صحیح برای داستان‌تان است: نویسنده میتواند درباره یک مضمون واحد مطالب مختلفی را بیان کند.

نویسنده از طریق قوس کاراکتر اصلی میتواند بیانیه‌های زیر را در مورد خانواده ارائه دهد:

  • خانواده همیشه هوای شما را دارد
  • شما باید به هر قیمتی که شده به خانواده‌تان وفادار باشید
  • نباید با افراد سمی خانواده ارتباطتان را حفظ کنید
  • شکست والدین‌تان نباید هویت شما را تعریف کند
  • خانواده همیشه شامل افرادی نیست که با شما نسبت خونی دارند
  • خانواده‌ها همیشه عالی نیستند اما باز هم خانواده شما هستند

چه عواملی باعث قدرت گرفتن یک قهرمان می‌شوند؟

اگر کاراکتری را انتخاب کرده‌اید که میتواند بار داستان را به دوش بکشد، کسی که دستی بر آتش دارد و زاویه دیدش صحیح است، احتمالا کاراکتر اصلی‌ای را انتخاب کرده‌اید که برای داستان‌تان مناسب است. حالا وقت آن است که مطمئن شوید کاراکتر قدرتمندی خلق کرده‌اید، کاراکتری که توجه خواننده را به خود جلب می‌کند و داستان را جلو می‌برد. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ در دو گام

گام اول: آنها را شبیه به انسانهای واقعی خلق کنید

کاراکترهای قدرتمند عمق و پیچیدگی دارند. کاراکتری را خلق کنید که به اندازه اطرافیانتان حقیقی است.

گام دوم: برای آنها سفری تعیین کنید

کاراکترهای قوی توسط  طرح داستان شما وادار به انجام کاری نمی‌شوند. آنها داستان را به جلو می‌رانند. چگونه؟ با داشتن هدف قوی و انگیزه‌ای برای رسیدن به آن. پس دست از نوشتن داستانی قدرتمند که تنها قهرمان آن قادر به روایتش است برندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping