تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
آیا نویسندگان باید حضور فعالی در شبکه ای اجتماعی داشته باشند؟

آیا نویسندگان باید حضور فعالی در شبکه ای اجتماعی داشته باشند؟

شبکه های اجتماعی هم ابزاری مفید و عاملی قوی در پرت شدن حواس نویسندگان دارند. متاسفانه این حواس پرتی محدود به زمانی که در صفحات اجتماعی می گردیم نمی شود. داشتن حضوری فعال در شبکه های اجتماعی میتواند زمان محدودی که برای نوشتن داریم را از ما بگیرد. برای نویسندگان، شبکه های اجتماعی فواید زیادی دارند. هر نویسنده میتوان به سه شکل زیر از شبکه های اجتماعی استفاده کند:

  1. آشنا شدن با نویسندگان دیگر
  2. ایجاد پلتفرمی برای خود
  3. تبلیغ کردن برای آثار خود

در زیر به توضیح هر یک از موارد می پردازیم:

  • آشنا شدن با نویسندگان دیگر

با آنکه نوشتن عملی است که در تنهایی انجام می شود لازم نیست در زندگی خود منزوی باشید. جوامع نویسندگی زیادی در پلتفرمهای شبکه اجتماعی وجود دارد. وارد شدن به هر یک از این جوامع راهی مناسب برای یافتن حمایت و تشویق مورد نیازتان و برقراری ارتباط با فعالین این صنعت است

  • ایجاد پلتفرم برای خود

اگر شما فرد مشهوری در زمینه نویسندگی نباشید احتمال آنکه دیگران به دلیل شناخت شما کتابهایتان را بخرند کم است. در عوض برای ساخت یک شغل نویسندگی موفق باید پلتفرمی بسازید که به شما اجازه دهد با خوانندگان ایده آل خود و همکاران حرفه ای این صنعت ارتباط برقرار کنید. تا بدین جا شبکه های اجتماعی تنها راه برای رسیدن به این هدف هستند. نویسندگان همچنین می‌توانند از طریق وب‌سایت نویسنده ای موفق، حضور فعال در شبکه های اجتماعی، ارائه خبرنامه جذاب، ایجاد  وبلاگ مصاحبه‌های آنلاین و حضوری، پادکست‌ها و حضور در رسانه‌ها میتوانند ارتباط خود را با خوانندگان بیشتر کنند.

  • بازاریابی کتاب

بازاریابی موثر برای کتاب خود به نویسندگان در فروش کتابهایشان، پیدا کردن خوانندگان جدید و تثبیت شغل نویسندگی خود کمک کرده و عملی ضروری برای هر نویسنده ای است که برای کسب درامد به دنبال چاپ کتابش می باشد. وقتی نویسنده ای کتاب خود را برای گروه خاصی از خوانندگان تبلیغ می کند، بازاریابی مستقیم انجام می دهد. این نوع بازاریابی شامل تبلیغ کردن در شبکه های اجتماعی، آمازون، کمپین های بازاریابی ایمیلی و تبلیغات شخصی است که با برگزاری تورهای کتاب و سخنرانی ها انجام می شود.

برعکس بازاریابی غیرمستقیم فعالیتی است که به نویسندگان کمک می کند تا بدون درخواست از خوانندگان برای خرید کتاب  آگاهی آنها را از اثر خود بالا می برد. معمولا نویسندگان با صحبت کردن درباره کتاب خود یا نوشتن در شبکه های اجتماعی، در وبسایتها یا خبرنامه ها و شرکت در مصاحبه ها بازاریابی غیر مستقیم انجام می دهند.

blank

آیا حضور فعال داشتن در شبکه های اجتماعی برای شما مفید است؟

با آنکه شبکه های اجتماعی ابزاری عالی برای برقراری ارتباط مابین نویسندگان هستند، اما برای  ایجاد پلتفرم نویسندگی و شرکت در فعالیتهای بازاریابی کتاب نیازی به حضور در شبکه های اجتماعی نیست. نویسندگان میتوانند از طریق گروههای حضوری یا خواندن وبلاگهای نویسندگان همکار، در این جوامع حضور داشته باشند. برای آنکه بفهمید آیا حضور داشتن در شبکه های اجتماعی برای شما ضروری است یا نه از خودتان بپرسید آیا حقیقتا از اینکه از شبکه های اجتماعی استفاده کنید لذت می برید؟ اگر نمی برید یا احساس می کنید انرژی شما را بیش از حد می گیرند آنگاه برای شما مناسب نیستند. فعالیت در شبکه های اجتماعی به عنوان یک نویسنده حتی با وجود لذت بردن از آن ممکن است فعالیت مناسبی برایتان نباشد. واضح است که این شبکه ها وقت گیرند و حواس شما را پرت می کنند. شرکت نکردن در این شبکه ها به جهت داشتن وقت بیشتری برای نوشتن انتخاب بهتری است، بخصوص که بدانید راههای زیاد دیگری برای ارتباط برقرار کردن با نویسندگان، و تبلیغ کتابتان وجود دارد. اگر تصمیم گرفتید در این شبکه ها حاضر باشید هدفمند وارد شوید. تنها یکی دو پلتفرم را انتخاب کنید که خوانندگان ایده آل شما از آن پلتفرم ها استفاده می کنند. به جای آنکه در قید و بند لایک گرفتن و فالوور جمع کردن باشید، ارتباطات مفیدی برقرار کنید و یک برنامه ریزی محتوایی کنید. مهمتر آنکه، برای استفاده از شبکه های اجتماعی برای خود محدودیت تعریف کنید تا زمان نوشتن خود را بالا برده و مانع از حواس پرتی خود شوید. نویسنده کسی نیست که توییت می زند. نویسنده کسی است که می نویسد.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید