تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
آنتوان چخوف روسی را بیشتر بشناسید

آنتوان چخوف روسی را بیشتر بشناسید


آنتوان چخوف نویسنده‌ای روسی و یکی از معروفترین اساتید در زمینه داستان‌نویسی کوتاه و نمایش نامه‌نویسی است. او در ۲۹ ژانویه ۱۸۶۰ در شهر تاگانروگ روسیه متولد شد. پدرش پاول یگوروویج چخوف، خواروبار فروش و مادرش یوجینیا چخوف، زنی با مهارت فوق العاده در داستان‌سرایی بود. پدر چخوف با تصمیم‌گیری‌های غلط خانواده را ورشکسته کرد و وقتی آنها برای فرار پدرش از زندان به مسکو نقل مکان کردند، او در تاگانروگ ماند تا به مدرسه رفتن ادامه دهد. آنتوان برای پرداخت خرج تحصیلش از راههای مختلف پول در می‌آورد، از جمله فروش داستان طنز کوتاه به روزنامه‌ها.

blank


حقایق جالب در مورد آنتوان چخوف


۱- آنتوان چخوف بعد از پذیرفته شدن در اولین دانشگاه دولتی پزشکی مسکو در سال ۱۸۷۹ به آنجا رفت و پزشک شد.
۲- با اینکه پزشک شد، بیماران را غالبا رایگان ویزیت می‌کرد و از نوشته‌هایش پول در می‌آورد.
۳- آنتوان چخوف در سال ۱۸۸۴ تا ۱۸۸۵ سرفه‌های خونی داشت اما به خانواده‌اش درباره بیماری سل خود نگفت.
۴- در سال ۱۸۸۷ آنتوان چخوف برنده جایزه پوشکین برای مجموعه داستان کوتاه خود به نام غروب شد.
۵- بعد از سفری به اوکراین در سال ۱۸۸۷، آنتوان قطعه رمان کوتاهی به نام جلگه را نوشت.
۶- در سال ۱۸۸۷ آنتوان نمایش‌نامه‌ای به نام ایوانف نوشت. نمایش‌نامه ساخته شد و به شهرت زیادی رسید.
۷- در سال ۱۸۸۹ برادر آنتوان، نیکولای، از بیماری سل در گذشت. آنتوان داستان کوتاهی به نام یک داستان دلهره آور نوشت که درباره مردی بود که به انتهای زندگی خود می‌رسد و متوجه میشود هیچ هدفی ندارد.
۸- آنتوان بعد از مرگ نیکولای به دنبال هدف زندگی خود گشت و روی اصلاح زندانها متمرکز شد. یافته‌های او بعد از سفر به یکی از زندانهای ژاپن منجر به خلق اثری در زمینه علوم اجتماعی به نام جزیره ساخالین شد که در سال ۱۸۹۳ و ۱۸۹۴ به چاپ رسید.
۹- آنتوان چخوف در سال ۱۸۹۲ استانی به نام ملیخوو خرید. در زمانی که آنجا بود برای درمان بیماران مبتلا به وبا و قحطی زده تلاش می‌کرد. او در آنجا یک کلینیک، ایستگاه آتش نشانی، و سه مدرسه برای کمک به روستاییان ساخت. او همچنین خدمات پزشکی خود را وقف کمک به نیازمندان کرد در حالی که خودش از علایم سل رنج می‌برد.
۱۰- در ۱۸۹۸ با بدتر شدن سلامتی‌اش، زمینی در نزدیکی یالتا خرید و برای خودش، مادر و خواهرش ویلا ساخت. بزرگان دیگری چون لئو تولستوی و ماکسیم گورکی به عیادت او می‌آمدند

۱۱- آنتوان در سال ۱۹۰۱ با اولگا نیپر ازدواج کرد. او هنرپیشه‌ای جویای نام بود و در مسکو زندگی می‌کرد و آنتوان در یالتا باقی ماند.
۱۲- آنتوان چخوف یکی از محبوبترین نویسندگان روسی است. او نمایش نامه، داستان کوتاه، رمان کوتاه، داستان واقعی و یک رمان به نام حزب تیرانداز نوشت. آنتوان در زمان مرگ از نظر جایگاه ادبی در مقام دوم بعد از لئو تولستوی قرار داشت.
۱۳- یکی از داستانهای کوتاه آنتوان چخوف بانو با سگ ملوس است که زیباترین داستان کوتاه نوشته شده در طول تاریخ نام دارد.
۱۴- آنتوان چخوف در ۱۵ جولای ۱۹۰۴ در سن ۴۴ سالگی درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید