تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
آثار جورج اورول به ترتیب انتشار

آثار جورج اورول به ترتیب انتشار

جورج اورول نام ادبی اریک آرتور بلیر است. احتمالا درباره معروفترین کتاب او به نام قلعه حیوانات شنیده‌اید. در ادامه آثار این نویسنده به ترتیب سال انتشار آورده شده. شما از طریق همین وبسایت می‌توانید کتاب‌های جورج اورول را از انتشارات مجید خریداری نمایید.

جورج اورول کیست؟

جورج اورول در سال ۱۹۰۳ در هند متولد شد اما دوران کودکی و تحصیلات خود را در انگلیس گذراند. او قبل از برگشتن به انگلیس در نیروی پلیس برمه مشغول به کار شد و تصمیم به نویسندگی گرفت. او در کنار نویسندگی برای گذران زندگی خود در هتلها و رستورانها ظرف می‌شست. او اولین کتابش را با نام مستعار خود به چاپ رساند. او این نام مستعار را از نام پادشاه و رودخانه اورول الهام گرفته بود.  او بعدها به عنوان معلم خصوصی مدرسه مشغول به کار شد و سپس به شغل فروشندگی کتاب پرداخت. اورول در جنگ داخلی اسپانیا جنگید و مجروح شد و در در جنگ جهانی دوم به عنوان خبرنگار و گوینده اخبار انگلیس فعالیت کرد. آثار اورول بر روی فرهنگ عامه و سیاست تاثیر گذاشت. او بنیان گذار بسیاری از کلماتی است که امروزه بکار برده می‌شود مانند: برادر بزرگتر، زبان نوین، دوگانه باوری، جرم اندیشه و پلیس فکر. همچنین واژه « اورولی» نیز به عنوان یک صفت به دیکشنری اضافه شده و معنای آن دیستوپیک یا اقتدارگرا همراه با دروغ است.

کتابهای جورج اورول

کتابهای غیرداستانی

۱۹۳۳: آس و پاس‌ها در پاریس و لندن

این کتاب بیان کننده دوران اورول در پاریس است که به عنوان ظرف شور در هتل کار می‌کرد. او در این کتاب  در مورد بی عدالتی‌های اجتماعی، فقر و ماهیت بی رحمانه جامعه صحبت می‌کند که بسیاری مجبور به دیدن آن نیستند و معمولاً نادیده می‌گیرند.

۱۹۳۷: جاده‌ای به سوی اسکله ویگان

اورول بین ژانویه و مارس ۱۹۳۶ به ویگان سفر کرد و این کتاب به ثبت وقایع این سفرها می‌پردازد. بخش اول گزارشی از سفرها و اقامتگاه‌های او است، در حالی که بخش دوم حمله به سوسیالیسم است که اولین تلاش او در این زمینه می‌باشد.

۱۹۳۸: درود بر کاتالونیا

تجارب اورول از جنگیدن در اسپانیا او را قاطعانه علیه کمونیسم اتحاد جماهیر شوروی سوق داد و در نتیجه این کتاب به شرح دوران جنگ داخلی اورول در جنگ داخلی اسپانیا می‌پردازد. انتقادات کتاب از کمونیست‌ها در داخل کشور بحث برانگیز بود و ناشران عادی  آن را منتشر نمی‌کردند.

آثار داستانی

۱۹۳۴: روزهای برمه

جان فلوری یک تاجر چوب در دهه ۱۹۲۰ برمه است. امید که از زندگی امپراتوری در باشگاه اروپایی سرخورده شده است، به شکل زنانه الیزابت لاکرستین می‌رسد. در همین حال، قاضی یو کو فین قصد دارد دکتر وراسوامی، بهترین دوست فلوری را لکه دار کند.

۱۹۳۵: دختر کشیش

دوروتی هار دچار حمله فراموشی شده است و به دوران فقر، سلول پلیس و استخدام در یک مدرسه دخترانه برمیگردد. صحنه‌های کتاب از روزها و شب‌های سرگردانی و تدریس خود اورول گرفته شده است.

۱۹۳۹: هوای تازه

همه چیز از روزی شروع شد که او دندان مصنوعی جدیدش را گرفت. جورج بولینگ، فروشنده بیمه در حومه شهر، از لندن فرار می‌کند و احساس موذیانه‌ای از جنگ قریب الوقوع دارد تا به پایین بینفیلد، خانه دوران کودکی خود در نزدیکی تیمز بازگردد. این کتاب در سال ۱۹۳۸ نوشته شده و منعکس کننده اضطراب دوران قبل از جنگ است.

۱۹۴۵: قلعه حیوانات

گروهی از انسان‌ها مانند حیوانات در مزرعه‌ای علیه صاحب خود آقای جونز شورش می‌کنند. دو خوک،  به نامهای اسنوبال و ناپلئون، انقلاب موفقیت‌آمیز را رهبری می‌کنند، اما خیلی زود، اسنوبال سرنگون می‌شود و حکومت ناپلئون به همان اندازه ظالمانه و خطرناک می‌شود که  حکومت کشاورز بوده است. قلعه  حیوانات که تمثیلی درباره رژیم شوروی است توسط تعدادی از ناشران رد شد و پس از انتشار، در بلوک شرق ممنوع شد.

۱۹۴۹: ۱۹۸۴

طنزی درباره توتالیتاریسم، ۱۹۸۴ گواهی بر قدرت بالقوه نظام‌های سیاسی مدرن است. داستان به دنبال وینستون اسمیت است که سرمقاله‌های تایمز را در وزارت اطلاعات بازنویسی می‌کند تا مطابق با نسخه حزب از رویدادها باشد. دولت دائماً مردم را زیر نظر دارد و حتی سعی می‌کند با بازنویسی تاریخ و تغییر زبان برای حذف کلمات سرکش، افکار را کنترل کند. وینستون با داشتن یک رابطه عاشقانه و خواندن یک کتاب ممنوعه علیه سیستم شورش می‌کند، اما دستگیر شدن او نیاز به زمان دارد.

اورول کتاب  1984 را زمانی که بر اثر بیماری سل در حال مرگ بود، نوشت. متخصصان پزشکی بر این باورند که  بیماری او منجر به کیفیت خشن و تقریبا توهم زای این رمان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید